fallback

Как се проверява DSG кутия на употребяван автомобил?

Тези процедури отнемат време, но пък спестяват доста пари

Автомобилите с роботизирана скоростна кутия на пазара втора ръка стават все повече. Този агрегат не е от най-надеждните, особено при употребявани превозни средства. Трябва ли купувачът да се притеснява от покупката на автомобила с DSG и на какво да обърне внимание при предварителния оглед, за да не се наложи скъп ремонт, разкриват експерти.

Ако колата е нова, там всичко е ясно. Съвременният "робот" с два съединителя би трябвало без проблем да изкара 80 000 - 100 000 км. Разбира се, стига автомобилът да бъде използван като състезателен болид. Покупката на употребявана машина с "роботизирана" кутия обаче може да излезе доста солено.

Обикновено причината за това е, че много автомобили се продават още при появата на първите проблеми с по-скъпите и сложни агрегати, сред които попада и роботизираната скоростна кутия. Никой не иска да плаща за нейния ремонт, които обикновено включва и замяна на основни детайли, а това допълнително покачва цената на услугата.

Затова задължително покупката на автомобил с такава скоростна кутия трябва да става след много внимателен преглед. Дори да ви я продава официален дилър, пак не е сигурно, че няма да попаднете на проблемен агрегат. Понякога майсторите в сервиза може да са се отнесли към диагностиката на кутия небрежно и това да не бъде забелязано при краткия тест-драйв.

Външен оглед

Първият етап, с който започва проверката на автомобил с DSG, е внимателен външен оглед. За целта автомобилът се вдига на подемник и внимателно се оглежда корпуса на трансмисията за увреждания или за следи от ремонт. Ако забележите, че корпусът е свалян или че херметизацията е нарушена, трябва да сте нащрек. Никой няма да се занимава със сериозен ремонт преди продажба.

Компютърна диагностика

Тази процедура ще "разкаже" много за кутия, тъй като нейният блок за управление (например, този на известната 7-степенна DQ200 на Volkswagen) фиксира голям брой параметри, благодарение на които може да се прецени, дали трансмисията ще служи вярно още дълго време или ще "умре" скоро. Освен това, може да се види, как и кога предишният собственик е обслужвал това DSG.

В блока на трансмисията се отчита общият километраж на скоростната кутия, така че първото нещо е да се отчете именно той. Ако пробегът е по-малък от този на приборния панел, значи основните компоненти са сменени, а това е добра новина. По-новите модификации на кутия са по-надеждни. Асо обаче километражите съвпадат и с проблеми с DSG-то не е имало, това не означава, че те ще бъдат избегнати за бъдеще.

След това трансмисията трябва да бъде проверена за евентуално прегряване на дисковете. Ако температурата поне на един от дисковете е била над 300 градуса, явно колата е подлагана на сериозни натоварвания. И е по-добре да се откажете от покупката.

Тест-драйв

След стартиране на двигателя с натиснат педал на спирачките започнете да местите селектора на скоростната кутия в различни положения. Ако кутията е изправна, то няма да почувствате нищо. При проблеми ще се появят придърпвания при самото превключване на предавките.

След това проведе автомобила в движение. Появата на придърпвания при смяна на скоростите означават проблем. В края на пробното пътуване е добре да се остави колата под наклон и след това да се потегли. Ако автомобилът подскочи назад, това е тревожен сигнал. Така не трябва да става.

Всички описани процедури отнемат доста време, но то в никакъв случай не е загубено. Автомобил не се купува често, а грешният избор почти винаги изисква харчене на още пари и няма как да обвинявате някой друг за него.

fallback
  • #8
    Хъх ( преди 3 години )
    Нова Киа Рио със седем степенен робот с двоен съеденител. Още от ден едно при смяна от D към N или обратно има предърпване. Та нещо не ми изглежда много надеждно инфото от статията. Между другото представителите на Киа се опитваха да ми обяснят, че маслото на тази кутия не се сменя.
  • #7
    Brum brum ( преди 3 години )
    На 60 хил км се сменя маслото на DSG-то. Моето хвърли маховик на 105хил без да е карано "здраво на ***" и при нормално обслужване. Сега колко наистина сменят масло в гаранционния период в Порше и как го сменят, това е една друга тема...И ми се струва, че сложиха в официалния сервиз "ревизирана" част, ама *** доказвай :) затова хоп наново на 145 хил още един път маховик ;)
  • #6
    v-1 ( преди 3 години )
    До 5Ами то окло 120х км. се обслужва ДСГ-то - сменя му се маслото, по предписание на производителя. Щото после може да има мяу
  • #5
    Golf 6 ( преди 3 години )
    М, да, и аз си мислех, че за 80 000-100 000 км няма какво да му стане на DSG-то, когато купих Голф за градска кола за жена ми, на проверени километри под 90 000. Е, да, ама съм подценил способностите на инДженерите във Ваген. ***, па нЕма такъв кеф, както, кога успееш да се отървеш от TSI мотор комбиниран с DSG кутия. Три дена поливах събитието. Съседите сигурно са се чудили, тоя какво се хили няколко дена поред, като ***. Пък то от радост..
  • #4
    bg ( преди 3 години )
    Кви са тия глупости за 80-100 000км.Кой си купува нова кола, знаейки че след 100 000км ще има проблем със скоростната кутия...Всички които се оплакват от автоматиците са с коли втова употреба над 250000км
  • #3
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    То да е само това липсващо "Не"... статията изглежда като превеждано през Гугъл...
  • #2
    аз ( преди 3 години )
    По-*** и некадърно (пре)написана статия отдавна не бях чел.преди време бяхте сериозна медия, в момента и децата ще ви се смеят.да сте живи и здрави
  • #1
    Вин ( преди 3 години )
    "би трябвало без проблем да изкара 80 000 - 100 000 км. Разбира се, стига автомобилът да бъде използван като състезателен болид."- Има ли изпуснато "не" пред бъде?
fallback
Последни