fallback

Toyota залага на два кросоувъра за лидерство в Европа

Японците ще атакуват малките сегменти с Yaris Cross и наследник на Aygo

Toyota залага на два чисто нови малки кросоувъра, за да увеличи своя пазарен дял в Европа, обяви Матю Харисън, главен изпълнителен директор на Toyota Europe, цитират от AutoNews. Единият от тях - Yaris Cross вече беше представен, докато вторият ще наследи Aygo в гамата на марката.

По-голямата част от растежа трябва да бъде осигурено от Yaris Cross (на снимката), който беше представен през миналата година. Неговото производство ще стартира тази есен в завода във Валансиен (Франция), където се сглобява и обикновения Yaris. Това е и първият опит на Toyota да се наложи в един от най-оспорваните класове на пазара - сегмент B, в който годишно се продават 1,73 млн. автомобила.

Японците очакват най-голям интерес към хибридната версия, която комбинира 1,5-литров бензинов двигател VVT-i с два електромотора. Съвкупната мощност на задвижващата система е 116 к.с. и 120 Нм, а фактът, че Yaris Cross предлага задвижване на четирите колела трябва да му осигури и по-голямо търсене.

През 2020 година лидерите на пазара на сегмента B-SUV в Европа бяха Renault Captur (177 556 продажби), Volkswagen T-Roc (158 776 продажби) и Peugeot 2008 (156 150), като почти всички производители имат предложени в този клас. В Toyota очаква поне 8% пазарен дял и 150 000 продажби за Yaris Cross през 2022 година, което ще класира марката в Топ 5.

Вторият модел ще бъде наследник на Aygo и ще попадне в сегмент А. Той до голяма степен ще повтаря концепцията Aygo X Prologue (на снимката), представена през март 2021 година. В Toyota са убедени, че той ще има успех, тъй като повечето производители изоставиха този сегмент заради малките маржове на печалба, а и електрификацията не е вариант за по-евтините модели.

Въпреки възрастта си, сегашната Toyota Aygo все още се представя добре. През 2020 година тя се класира на трето място в А-сегмента с 83 277 продажби, след Fiat Panda (144 348 продажби) и Fiat 500 (137 267 продажби). Настоящото и предишното поколение на градския модел бяха част от сътрудничество с Peugeot и Citroen, които създадоха моделите 108 и C1. За следващата генерация французите оттеглиха от сделката, но в Toyota решиха да продължат да развиват Aygo като самостоятелен модел.

Новото поколение на автомобила ще използва намалена версия на платформата Yaris GA-B, като-се очаква да дебютира през есента на 2021 година. Производство ще стартира в завода на Toyota в Колин (Чехия) преди края на годината. Благодарение на хибридното си задвижване моделът ще предлага ниски нива на вредни емисии, като едновременно с това ще се продава и на достъпна цена.

В Toyota са убедени, че с двата си нови модели марката ще се утвърди сред лидерите на пазара в съответните сегменти. Японците вече преразгледаха своите цели за продажби в Европа като ги увеличиха от 1,1 на 1,2 млн за 2021 и от 1,4 на 1,5 млн за 2022 година.

Снимки: Toyota, Carscoops

fallback
  • #1
    Възмутен ( преди 3 години )
    Решиш ли нещо да правиш, го прави като хората. Решиш ли да пишеш, трябва да си грамотен, да си прочел малко , да си на Ти с тематиката, а не да се излагаш , като автора на тази статия .
fallback
Последни