IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota, VW и Ford свиват сериозно производството

Недостигът на чипове удари акциите на водещите производители

Акциите на водещите автомобилните производители се сринаха в четвъртък, след като три от водещите компания в индустрията обявиха, че ще съкратят значително производството заради глобалния недостиг на полупроводници, нуни за направата на чипове.


Toyota


При Toyota спадът е с 4,5%, след като японската корпорация съобщи за намеренията си, да произведе с около 40% по-малко автомобили през септември. Досегашният план беше от заводите на Toyota да излязат 900 000 нови коли, но тази бройка беше редуцирана до 500 000.

В същото време акциите на Volkswagen се понижиха с повече от 2%, тъй като германският концерн обяви, че ще му се наложи да съкрати производството. Това ще засегне не само едноименната марка, но и брандовете Audi и Porsche. В компанията очакват положението да се подобри в края на годината, когато производствените дефицити ще бъдат компенсирани.

Ford също пострада от липсата на полупроводници и ценните книжа на американския производител спаднаха с 2%. Това стана, след като компанията обяви, че ще затвори временно завода си в Канзас Сити, който произвежда най-популярния и най-продаван модел на марката - пикапа F-150.

Щетите за индустрията обаче не ограничиха само с това. Акции на почти всички производители записаха спад в световен мащаб, като тези на Nissan, Honda, Hyundai, Daimler, BMW, Renault и Stellantis поевтиняха на азиатските и европейските борси, докато ценните книжа на General Motors спаднаха с 2% на борсовите пазари в САЩ.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 2 години )
    Така е не само с автомобилите, а и с телефоните, телевизорите и всякакви други електроники. Не съм чул някой да изхвърли старата мотика за да я замени с по-нов модел с повече екстри.
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    РЕално погледнато за какво ти е да караш една кола 10 или 20 години?
  • #6
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    5 - то да бяха само колите. Ламтежа за печалби и е навсякъде и във всичко - така са направени нещатата, че след 3-5г употреба, ако се счупи е по-евтино да се купи ново, а не да се ремонтира, независимо дали има ресурс или не. СЕга ти казжат смени си на 4-5г колата, да вземеш по "екологична", ама дали е наистина такава.. е спорно. Но пък е скопена, наблъскана с електроника играчка..
  • #5
    14 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ама не искат да направят колите с по-дълъг експлоатационен период,добре им е на 3-4,години клиентите да си сменят колите,предимно за проблеми с разни интелигентни системи,датчици и сензори в различни компоненти.Иначе ще влиза Евро 7.През 90-те са се произвеждали 50 млн автомобила годишно в световен мащаб, сега се произвеждат по 100 млн, че и нагоре...Това не хаби ли ресурси на планетата, не замръсява ли околната среда цялото това производство? Ама богатите могат да си купуват квоти CO2.
  • #4
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Sveto ( преди 2 години )
    Това е началото глобалното производство ще намалява още и още естествено това няма да стане бързо но след 30 или 40 години колите няма да са масовия потребител.
  • #3
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Катъра ( преди 2 години )
    Те ако не го бяха махнали Бай Тошо на следващата година щеше да направи завод и за цели проводници ама на ето ви демокрация, съсипаха я тая държава.
  • #2
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ами едно време Бай Тошо добре беше направил завод за полупроводници,ама за 30 години не остана и тухла от него,иначе сега щяхме да печелим,но с таз "демокрация" тоз за наз.
  • #1
    5 rate up comment 1 rate down comment
    sas ( преди 2 години )
    Давам практичен пример - Ауди няма да предлага екстрата Audi Phone Box в нито един от моделите си до края на годината. Със сигурност ще има човечета, които са или сконни да изчакат, или да отидат при друга марка.