fallback

За зареждане с висооктанов бензин пада гаранцията

С необичайния проблем се сблъскват собственици на Kia в Русия

Мнозина са уверени, че колкото по-високо е октановото число на бензина, толкова той е с по-добро качество. Всъщност, октановото число не е мерило за качеството, а характеристика. Колкото е по-високо то, толкова по-бързо изгоря горивно-въздушната смес, а това позволява на двигателя да понася по-големи натоварвания.

Бързината и мощността на двигателя не се зависят от октановото число на бензина, а от особеностите на конструкцията и настройките. Затова и при съвременните автомобили то подхожда на двигатели с висока степен на компресия, като в повечето случаи това са турбомотори. Те действително достигат максималните си показатели с такова гориво.

Оказва се обаче, че то може да се превърне и в проблем. В подобна ситуация се оказаха руските собственици на автомобили Kia, оборудвани с атмосферни мотори, а причината е, че властите в страната искат да спрат продажбата на бензин А-92. Така на бензиностанциите в Русия ще се предлагат само A-95 и A-98, но от Kia посочват, че е желателно за техните модели с атмосферни мотори да се ползва A-92.

"Използването на високооктанов бензин не е тествано в двигатели на автомобили на Kia и затова не се препоръчва поставянето на гориво с по-високо октаново число от посоченото. При неговото използване в случай на повреда може да последва отказ от гаранционен ремонт на двигателя", се казва в съобщението на компанията. Все пак от Kia допълват, че A-95 може да бъде използван вместо A-92 при атмосферните двигатели, докато за турбомоторите той е напълно подходящ.

Други производители, които са представени силно на руския пазар, също дадоха инструкции на своите клиенти. От Skoda посочиха, че собствениците на автомобили от марка сами трябва да изберат дали да използват A-95 или A-98, като да препоръчване е вторият. Проблеми с двигателя не се очакват в двата случая.

От Nissan пък заявиха, че техните модели са проектирани да работят на А-95. "Зареждане с A-98 или 100-октанов бензин ще се отрази единствено на джоба на купувача", посочват от японската компания.

fallback
  • #9
    Санчо ( преди 3 години )
    Как може да пишете такива глупости и да лъжете читателите?
  • #8
    Чук ( преди 3 години )
    Абе потурко от Подгумер с 20 г кошница, ти нали си във 22 век, кво ти пука)))))))???? Смехиурко гани...
  • #7
    Октавиан ( преди 3 години )
    Пепи, потърси си друга работа, много те моля....
  • #6
    Петре ( преди 3 години )
    стига писа глупости бе момче !
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Е нормално за Хюндай-КИА, да измислят всякакви глупави причини, за да не спазят условията на гаранцията, очаквам скоро да я направят 10г., но ако автомобила се кара, гаранцията пада.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Октановото число показва детонационната устойчивост на горивото. По-високата степен на сгъстяване (което е различно от компресия като механично налягане в цилиндъра) изисква бензин с по-високо октаново число. Така или иначе съвременните двигатели си имат автоматични октанкоректори и се нагласят според горивото и няма какво да им стане, освен незначителна промяна в мощността и разхода. За стокови двигатели, най-добре е да се спазват препоръките на производителя в тази насока.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Старите дизели дето са без електроники вървят много добре на отработено филтрирано олио. Слънчогледово или рапично върши идеална работа. По добро е от дизела на бензиностанциите и излиза много изгодно.
  • #2
    Докторът ( преди 3 години )
    Колкото е по-високо то, толкова по-бързо изгоря горивно-въздушната смес" Хахаххахаха, поне можеше да го проверите в гоогле. Пълна излагация.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    "Колкото е по-високо то, толкова по-бързо изгоря горивно-въздушната смес" това кой ти го каза?
fallback
Последни