fallback

За зареждане с висооктанов бензин пада гаранцията

С необичайния проблем се сблъскват собственици на Kia в Русия

Мнозина са уверени, че колкото по-високо е октановото число на бензина, толкова той е с по-добро качество. Всъщност, октановото число не е мерило за качеството, а характеристика. Колкото е по-високо то, толкова по-бързо изгоря горивно-въздушната смес, а това позволява на двигателя да понася по-големи натоварвания.

Бързината и мощността на двигателя не се зависят от октановото число на бензина, а от особеностите на конструкцията и настройките. Затова и при съвременните автомобили то подхожда на двигатели с висока степен на компресия, като в повечето случаи това са турбомотори. Те действително достигат максималните си показатели с такова гориво.

Оказва се обаче, че то може да се превърне и в проблем. В подобна ситуация се оказаха руските собственици на автомобили Kia, оборудвани с атмосферни мотори, а причината е, че властите в страната искат да спрат продажбата на бензин А-92. Така на бензиностанциите в Русия ще се предлагат само A-95 и A-98, но от Kia посочват, че е желателно за техните модели с атмосферни мотори да се ползва A-92.

"Използването на високооктанов бензин не е тествано в двигатели на автомобили на Kia и затова не се препоръчва поставянето на гориво с по-високо октаново число от посоченото. При неговото използване в случай на повреда може да последва отказ от гаранционен ремонт на двигателя", се казва в съобщението на компанията. Все пак от Kia допълват, че A-95 може да бъде използван вместо A-92 при атмосферните двигатели, докато за турбомоторите той е напълно подходящ.

Други производители, които са представени силно на руския пазар, също дадоха инструкции на своите клиенти. От Skoda посочиха, че собствениците на автомобили от марка сами трябва да изберат дали да използват A-95 или A-98, като да препоръчване е вторият. Проблеми с двигателя не се очакват в двата случая.

От Nissan пък заявиха, че техните модели са проектирани да работят на А-95. "Зареждане с A-98 или 100-октанов бензин ще се отрази единствено на джоба на купувача", посочват от японската компания.

fallback
  • #19
    Рилка ( преди 2 години )
    В България НЯМА КОНТРОЛ ВЪРХУ ГОРИВАТА И ВСИЧКИО ОСТАНАЛО.ЗАТОВА СМЕ НА ТОВА ДЕРЕДЖЕ
  • #18
    abv ( преди 2 години )
    Продължение:Никакви проблеми.Да кажа нещо и на тези с прегорелите клапани.Октановото число не е характеристика при каква температура изгаря бензина.По тяхната логика двигателя трябваше да си е заминал отдавна.Слагайте качествен бензин. 95 в много от бензиностанциите у нас не е с необходимото качество.
  • #17
    abv ( преди 2 години )
    Виждам че тука е пълно с разбирачи и некомпетентни мнения.Ще добавя само следното.Октановото число е мярка за детонационната устойчивост на горивото срещу самовъзпламеняване.Тоест бензин А95 изгаря с повече детонации от бензин А98 например.Тоест при 95 детонациите водят до минизагуби на КПД от изгарянето.При чести и големи детонации при някои двигатели се получават язви върху челата на буталата.Карам високооборотен атмосферен бензинов автомобил. От 2014 го зареждам с А99 на Круиз.
  • #16
    Нешо ( преди 2 години )
    Във повечето случаи по високия октанов бензин е и по качествен. Защото там не се разчита на големите продажби като при масовите бензини, че на фона на голямото текучество да се търси начин да се спестява от качество и да се печелят и спестяват милиони! Количествата бензин 100 и палър-дизел горивата които реализират са малки ноемблематични за качество на всяка една бензиностанция която ги предлага
  • #15
    Кмд ( преди 2 години )
    Точно обратното....
  • #14
    Хдхдх ( преди 2 години )
    Оф, това в чужбина еди си кво било колко яко, да знайш.. Това за горивото, по сто пъти го повтаряте. Пази боже сляпо да прогледа. Ми карайте в чужбина, пишете в чуждият сайт за новини. В много държви има разлика в качеството на горивото, затова някъде колите показват повече мощност от обявената, а някъде си е точната:)
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    То при наште качествени горива 95 отговаря на 91,а 100 на 95,затова човек като отиде в белите държави и зареди, колата му става хипер бърза и икономична, е те това е самата истина, пък вие се чуете защо се скапват бързо двигателите в Бг!!!
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    " Колкото е по-високо то, толкова по-бързо изгоря горивно-въздушната смес..." Всъщност е точно обратно, изгаря бавно.
  • #11
    Абе ( преди 2 години )
    Кой ги пише тия глупости??? Впрочем, високооктановия бензин изгаря по-бавно(а не по-бързо) в двигатели с ниска компресия и гори клапаните. Но разликата между 92 и 95 е нищожна в това отношение.
  • #10
    младен до 11 ( преди 2 години )
    Може, може. И по лоши неща сме чели тук :)
fallback
Последни