Мнозина са уверени, че колкото по-високо е октановото число на бензина, толкова той е с по-добро качество. Всъщност, октановото число не е мерило за качеството, а характеристика. Колкото е по-високо то, толкова по-бързо изгоря горивно-въздушната смес, а това позволява на двигателя да понася по-големи натоварвания.
Бързината и мощността на двигателя не се зависят от октановото число на бензина, а от особеностите на конструкцията и настройките. Затова и при съвременните автомобили то подхожда на двигатели с висока степен на компресия, като в повечето случаи това са турбомотори. Те действително достигат максималните си показатели с такова гориво.
Оказва се обаче, че то може да се превърне и в проблем. В подобна ситуация се оказаха руските собственици на автомобили Kia, оборудвани с атмосферни мотори, а причината е, че властите в страната искат да спрат продажбата на бензин А-92. Така на бензиностанциите в Русия ще се предлагат само A-95 и A-98, но от Kia посочват, че е желателно за техните модели с атмосферни мотори да се ползва A-92.
"Използването на високооктанов бензин не е тествано в двигатели на автомобили на Kia и затова не се препоръчва поставянето на гориво с по-високо октаново число от посоченото. При неговото използване в случай на повреда може да последва отказ от гаранционен ремонт на двигателя", се казва в съобщението на компанията. Все пак от Kia допълват, че A-95 може да бъде използван вместо A-92 при атмосферните двигатели, докато за турбомоторите той е напълно подходящ.
Други производители, които са представени силно на руския пазар, също дадоха инструкции на своите клиенти. От Skoda посочиха, че собствениците на автомобили от марка сами трябва да изберат дали да използват A-95 или A-98, като да препоръчване е вторият. Проблеми с двигателя не се очакват в двата случая.
От Nissan пък заявиха, че техните модели са проектирани да работят на А-95. "Зареждане с A-98 или 100-октанов бензин ще се отрази единствено на джоба на купувача", посочват от японската компания.