fallback

5 начина за намаляване на разхода на масло

Тези способи могат да помогнат избягването на основен ремонт

Много от двигателите в съвременните автомобили обичат „да ядат“ масло, но едно е, когато агрегатът гълта по-малък от литър на 1500 км пробег и съвсем друго, когато трябва да му се долива непрекъснато. Във втория случай ремонтът най-вероятно е неизбежен, като трябва да се направи незабавно. Затова и експерти посочват, как може да се избегне подобна развръзка.

Ако двигателят има прекомерен апетит за масло, трябва да му се обърне внимание. В противен случай всичко ще завърши с посещение на сервиза и основен ремонт, който не е никак евтин. Затова моторът първо трябва да бъде проверен за течове. Той има много уплътнения, които с времето започват да изпускат. Например, течът от уплътнението на коляновия вал може да увреди ремъците. Решението в случая е замяна на уплътненията.

Има и по-банални случаи – например, маслото може да излиза от лошо завити пробка или филтър, а при турбодвигателите – от тръбите за подаване на масло в турбокомпресора. Тук проблемът се решава лесно – сменят се тръбите, а пробката се затяга както трябва.

Ако разходът на масло не намалява, трябва да се обърне внимание на вентилационната система на картера. Факт е, че по време на работа на двигателя в картера се появява така наречената „маслена мъгла“. Тя е съставена от частици флуид с размер между 1 и 20 микрометра, които се формират, когато при механичната обработка на метал и керамика се прилагат маслени емулсии за охлаждане и мазане.

За да се предотврати навлизането им във във всмукателния колектор с отработените газове, вентилационната система е оборудвана със специална конструкция от мрежи и филтри, които отблъскват маслото, и тези частици се връщат обратно в картера. Проблемите започват, когато цялата тази конструкция е задръстена с отлагания, които стават на смола и газовете, попаднали в картера, нямат къде да отидат. В резултат на това, повишеното налягане изтласква мазнината през уплътненията. Ето защо се препоръчва системата да се почиства на всеки 50 000-60 000 км.

Ако причината за големия разход на масло се дължи на коксуване на двигателя, тогава проблемът може да бъде решен с помощта на специални добавки. Сипани на ранен етап, те могат да изчистят двигателя от натрупващите се отлагания, но това не е напълно сигурно и никой не дава 100% гаранция

При двигатели е с турбокомпресор има вероятност маслото да изтича през уплътненията на ротора. В този случай мазнината може да попадне както на входа, запълвайки буталната част на двигателя, така и на изхода, увреждайки колектора. Този проблем се решава чрез ремонт или подмяна на турбокомпресора. Това е доста скъпо, но много по -евтино от ремонта на целия блок.

fallback
  • #15
    Koko ( преди 3 години )
    Аз познавам един с Опел Астра значи колата му харчи 10 л бензин и 5 литра масло на 100 км, ама ако го видите как я мие ще си помислите че е нова. *** и то голям.
  • #14
    Pon4o ( преди 3 години )
    Ем кой кара немски бангий ша долива,аз си реших проблема,JTD си взимате и това е,тъпия немец един мотор не мое направи иначе тва бил онва бил,ай сиктир повече немско никога
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Пичът с коментар номер 8 го каза много точно. След промивка и смяна на гарнитури на главите колата ми харчи литър масло на 3000км. Истината е обаче че доливам на всеки 1000 км 500 мл масло понеже нивото на шиша пада на половина. Говорим за кола която е с осем цилиндъра и се кара в Германия на магистралата често колкото може да върви. А когато от 6та правя кикове пълна газ и кутията изцежда всяка предавка до 7000 оборота тогава заедно с бензина хвърчи и маслото. Ауди А6 4.2 V8 350к.с
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Тея статии ги пускат щото ВАГ така и не успяха да направят съвременен мотор, който да не гори масло. Маркетинг отделът им съответно реши да нормализира явлението та хората да са спокойни. Пише го дори в ръководствата към колите им. Аматьори
  • #11
    Анонимен ( преди 3 години )
    Моята харчеше литър на 1000км и просто смених сегментите, вече я карам 150 хил. Старата харчеше от гумички, мниго, не помня точно, пак смених гумички и се оправи.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Тези твърдения за литър масло на 1500 км ги намирам за абсурдни. Ако кола има такъв, направо е за вторични!
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Имах Рено, купено от магазина. Продадох го на 350 хил, а масло съм доливал не повече от 3-4 пъти по 100-200 грама, когато явно при смяната не е било налято достатъчно. Масло се сменяше на 15 или 20 хил км, не помня вече. Никога двигателят не е промиван, нито са слагани добавки. Винаги съм слагал едно и също масло Elf. Работеше перфектно!Сегашната ми кола е Форд на 115 000 км. Сменям на 20 000 и никога не се е налагало да доливам. Слагам само Castrol, както е предписано от производителя.
  • #8
    еб**и ( преди 3 години )
    мойта бракма си гори 1-2 литра за 10000
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Карам френска кола на 22 г и не доливам масло. На 10000 км ми намалява с не повече от 300-400 гр.
  • #6
    Banan ( преди 3 години )
    Мине не мине месец и тази песен на нов глас. Автомедия, по колко пъти пускате една и съща статия за година? 10-20 пъти?
fallback
Последни