Новият "Арктика" е с 8х8 задвижване, 69 сантиметра просвет и собствен кран - за смяна на гуми
Една стара шега гласи, че руснаците са готови да направят какви ли не изумителни машини, само и само да не им се налага да строят пътища. Най-новият продукт на КАМАЗ го потвърждава напълно.
Новият КАМАЗ 6355 Арктика бие предишния 6345 (вляво) не само с габарити и мощност, но и с цяла задвижвана ос повече
Преди две години компанията от Набережние Челни пусна първия си "арктически" всъдеход - КАМАЗ 6345. Сега към него се присъединява още по-екстремна машина - КАМАЗ 6355 Арктика. Ползващ новата кабина К5, това е камион, предвиден изцяло за нуждите на крайния север. Задвижването е 8х8, а гумите са истински чудовища - 66х43 R25, с ширина цял метър. Пътният просвет е цели 69 сантиметра. Камионът може да преодолява наклон до 60 градуса, носи до 14.9 тона товар, а гъвкавата връзка между кабината и ремаркето осигурява удивителна проходимост и маневреност.
За задвижването се грижи 6-цилиндров турбодизел с работен обем 12 литра и мощност 450 конски сили. Стандартно агрегатът покрива еконормите Евро 5, но може да бъде доработен да отговаря и на Евро 6.
КАМАЗ 8Х8 Арктика
11 946 куб. см работен обем
2058 Нм максимален въртящ момент
450 к. с. максимална мощност
|
В името на всъдеходните качества максималната скорост е понижена до 55 км/ч, което за пресечените терени, за които е разработен този камион, изглежда напълно достатъчно.
Зад кабината са монтирани пълноценна резервна гума, кран и багажник, който побира всякакви инструменти и три големи туби с резервно гориво. Кранът впрочем е задължителен, защото без него ще видите доста зор да смените спукана гума. Подемността му е три тона. Лебедката е до 2 тона и половина.
Още снимки на 8х8 Арктика вижте в ГАЛЕРИЯТА:
Още по темата:
-
От влекачите на въглища до водородната Нива: най-странните руски машини
-
От Нива до всъдеходите за космическата програма, тези машини заслужават респект
-
Гордостта на руската индустрия ползва двигател, мост и кабина от Mercedes