Удивителната лекота, с която клиентите на Tesla могат да закупуват автомобилите й и последващи услуги от компанията, често си има и обратната страна. В това се убеди Доминик Пройс, директорът по продуктовия мениджмънт на гиганта Google, който най-неочаквано получи сметка за 14 186 долара и 25 цента от компанията на Илон Мъск.
Оказа се, че Пройс отстъпил своя Model 3 на тъста си, който неволно натиснал един бутон на сензорния екран и така активирал услугата "автопилот". Колата на Пройс е от онези, продадени без включен автопилот, и за тях услугата се плаща отделно.
Шефът в Google първоначално бе доста раздразнен от случая и подчерта, че е нелепо да ти продадат услуга за такава сума, без поне да ти поискат потвърждение чрез парола или друг подобен метод.
За негов късмет впоследствие Пройс успя да откаже поръчания автопилот и компанията му възстанови парите. Той обяви, че е удовлетворен от развръзката и че все още обича своя Model 3. Случаят обаче даде нов глас на призивите Tesla да въведе поне някаква форма на потвърждение при транзакция, за да предпази клиентите си от неволни покупки. "Да те таксуват 14 000 долара, без дори да ти поискат парола - това звучи като отлична сигурност", язвително отбеляза един коментатор в Twitter. Компанията до момента не е коментирала казуса.