В основата на всички грешки е спокойната увереност, че нищо не застрашава акумулатора на автомобила през топлия сезон. Оказва се обаче, че и през лятото той също е сериозно застрашен и може да излезе от строя. А това може да донесе сериозни проблеми, особено ако човек се намира на място, където не може да зареди батерията и няма от кого да получи ток.
Разбира се, всички тези проблеми може да бъдат избегнати, като сигурният начин за това, е да бъдат избегнати някои основни грешки, които водят да изчерпване на акумулатора и невъзможност той да бъде използван отново. На всички трябва да бъде ясно, че батерията под капака на автомобила също изисква постоянни грижи и внимание, за да може да служи повече време на собственика.
Основни грешки, които убиват акумулатора в топлото време (ГАЛЕРИЯ):
Напрежението на клемите на акумулатора при работещ двигател трябва да бъде приблизително 14,0-14,4 V. Ако е по -малко, тогава батерията не е виновна за нищо, а проблемът трябва да се се търси в генератора или неговите електрически вериги.
Напрежението при изключен двигател с напълно заредена батерия трябва да бъде 12,6-12,7 V. Ако се окаже, че е 12,3 V или по-ниско, тогава акумулаторът е очевидно недозаредена. В такъв случай трябва да се направи опит за неговото зареждане и да се следи за по-нататъшното му поведение. Ако се възстанови – отлично, но ако – отивате в магазина за нов.
Ако напрежението падне под 10,5 V, това е много дълбок разряд, при който не всяка батерия може да оцелее. Важно е измерванията да бъдат направени няколко часа след изключване на двигателя, тъй като в противен случай показанията ще бъдат неверни.