През пролетта на миналата година компанията Haval, която е част от концерна Great Wall, представи на автосалона в Шанхай концептуалния кросоувър XY, в чиято основа е новата платформа Lemon. Още тогава създателите на модела обещаха, че серийната му версия ще се превърне в технологичния флагман на марката.
Сега от Haval представиха официални снимки на серийния SUV и обявиха неговото името име. На вътрешния пазар той ще се продава като Shenshou, което от китайски може да се преведе като „Звяр“, а ако се съди по рекламните материали, името трябва да бъде препратка към драконитe.
Серийният Haval Shenshou почти напълно запазва дизайна на своя предшественик, като основната му особеност е купеобразният силует с поставени под предния капак светлини (при топ-версията на модела те преминават през цялата широчина). Матричните фарове се сливат с решетката на радиатора, а впечатление правят още прибиращите се дръжки на вратите, раздвоеният спойлер и декоративните елементи в ярки цветове.
Като габарити новият кросоувър на Haval с малко превъзхожда фейслифта на Hyundai Santa Fe, с който трябва да бъде сравняват. Дължината на „китаеца“ е 4780 мм, широчината – 1890 мм, височината – 1675 мм, а разстоянието между двете оси – 2800 мм.
Интериорът на модела не беше показан както при миналогодишната концепция, така и при серийния вариант. Очаква се в салона да бъде поставен виртуален приборен панел и мултимедийна система с огромен екран. Освен това, за кросоувъра е предвидена интелигентна система Coffee Intelligence, която представлява съвкупност от „облачни сервизи“ за настройки и управление на системите на автомобила.
Засега Haval Shenshou е сертифициран само с един мотор – 1,5-литров бензинов с турбо и 4 цилиндъра, развиващ 184 к.с. За концептуарния модел беше предвидена 7-степенна роботизирана скоростна кутия с два съединителя, която вероятно ще се поставя и на серийния SUV. На по-късен етап кросоувърът ще получи и хибриден агрегат Lemon DHT, в чиято основа е същия този мотор 1.5T.
Новият модел на Haval ще излезе на китайския пазар до края на годината, като ще бъде и най-скъпият кросоувър на марката. Сега тази роля изпълнява остарелият H7, чиито цени стартират от 22 000 щатски долара. От догодина моделът ще се продава и на други пазари, където вероятно ще получи и ново име.
Снимки: Great Wall