Отдавна подозираме, че електрификацията ще означава край за най-достъпните автомобили на пазара, но друго е, когато предположенията бъдат потвърдени от един от хората, които създават електрическото бъдеще. Automedia участва в международна кръгла маса с Филип Брюне, старши вицепрезидента на Renault по задвижването и инженерната част, и успя да му зададе няколко въпроса за очертанията на това бъдеще.
Филип Брюне, вицепрезидентът на Renault Group по задвижването и инженерната част
Френската група от близо десетилетие е най-големият играч на българския пазар за нови автомобили, а произвежданата от нея Dacia Dokker почти неизменно бе най-продаваният нов автомобил у нас. Амбицията на Европейската комисия да забрани продажбите на двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 година обаче слага точка на подобни модели. Eто какво ни обясни Филип Брюне.
10 ключови отговора за електромобилите от Филип Брюне (ГАЛЕРИЯ):
Разбира се. Но потенциалът за подобрения в тази област е много по-малък, отколкото при двигателя с вътрешно горене. Просто защото ефективността на електромотора е вече много висока. Обикновено около 90%. Докато ефективността на най-добрите бензинови ДВГ днес е около 43-44%. При тях има много пространство за още подобрения.
Докато при електромотора най-много да могат да се добавят 1-2 процента.
Повече подобрения са възможни при силовите модули. Сега виждаме въвеждането на нови материали, като силициев карбид или галиев нитрат, които са в състояние да повишат с може би 2-3 процента ефективността на силовата електроника.
Но всички тези подобрения, ако се случат, ще добавят към пробега на електромобила нещо от рода на 20 или 30 километра.