Отдавна подозираме, че електрификацията ще означава край за най-достъпните автомобили на пазара, но друго е, когато предположенията бъдат потвърдени от един от хората, които създават електрическото бъдеще. Automedia участва в международна кръгла маса с Филип Брюне, старши вицепрезидента на Renault по задвижването и инженерната част, и успя да му зададе няколко въпроса за очертанията на това бъдеще.
Филип Брюне, вицепрезидентът на Renault Group по задвижването и инженерната част
Френската група от близо десетилетие е най-големият играч на българския пазар за нови автомобили, а произвежданата от нея Dacia Dokker почти неизменно бе най-продаваният нов автомобил у нас. Амбицията на Европейската комисия да забрани продажбите на двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 година обаче слага точка на подобни модели. Eто какво ни обясни Филип Брюне.
10 ключови отговора за електромобилите от Филип Брюне (ГАЛЕРИЯ):
Все още това е само обявяване на планове, а не решение. Тепърва ще се обсъжда. На този етап не променя плановете ни. Но и не е нещо, което можем да пренебрегнем. За момента оставяме много гъвкави и за двата сценария - внезапен масов преход към електромобили, или запазване на двигателя с вътрешно горене под формата на хибриди. Държим отворени всички опции, и ще очакваме да видим какво ще е окончателното решение. Готови сме и за двата сценария.
Предизвикателството при първия вариант е как да имаме същата доходност от електромобилите, каквато имаме днес от моделите с ДВГ. За момента това не е постижимо.