Отдавна подозираме, че електрификацията ще означава край за най-достъпните автомобили на пазара, но друго е, когато предположенията бъдат потвърдени от един от хората, които създават електрическото бъдеще. Automedia участва в международна кръгла маса с Филип Брюне, старши вицепрезидента на Renault по задвижването и инженерната част, и успя да му зададе няколко въпроса за очертанията на това бъдеще.
Филип Брюне, вицепрезидентът на Renault Group по задвижването и инженерната част
Френската група от близо десетилетие е най-големият играч на българския пазар за нови автомобили, а произвежданата от нея Dacia Dokker почти неизменно бе най-продаваният нов автомобил у нас. Амбицията на Европейската комисия да забрани продажбите на двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 година обаче слага точка на подобни модели. Eто какво ни обясни Филип Брюне.
10 ключови отговора за електромобилите от Филип Брюне (ГАЛЕРИЯ):
Планът Renaulution засега е фокусиран върху така наречения от нас "Електрически северен полюс" - производствени бази в Северна Франция, където ще можем да произвеждаме поне 400 000 автомобила годишно. Това е сериозен показател. Когато пазарът се нуждае от по-големи количества - може би сред 2027-2028, тогава ще се нуждаем и от други заводи. Вероятно в Европа, но извън Франция. Но за момента няма такова решение.