Отдавна подозираме, че електрификацията ще означава край за най-достъпните автомобили на пазара, но друго е, когато предположенията бъдат потвърдени от един от хората, които създават електрическото бъдеще. Automedia участва в международна кръгла маса с Филип Брюне, старши вицепрезидента на Renault по задвижването и инженерната част, и успя да му зададе няколко въпроса за очертанията на това бъдеще.
Филип Брюне, вицепрезидентът на Renault Group по задвижването и инженерната част
Френската група от близо десетилетие е най-големият играч на българския пазар за нови автомобили, а произвежданата от нея Dacia Dokker почти неизменно бе най-продаваният нов автомобил у нас. Амбицията на Европейската комисия да забрани продажбите на двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 година обаче слага точка на подобни модели. Eто какво ни обясни Филип Брюне.
10 ключови отговора за електромобилите от Филип Брюне (ГАЛЕРИЯ):
Защо производителите на автомобили се нуждаят от заводи за батерии?
Много просто. Вече ви казах, че батерията е 50% от цената на електромобила. А 80% от стойността на батерията се пада на клетките. Сега, когато продажбите на електромобили тръгнаха нагоре - примерно ние през миналата година продадохме цели 100 000 Renault Zoe, двойно повече от 2019. В тази среда, ако искаш да останеш конкурентен, трябва да оптимизираш веригата на стойността. За целта трябва да правиш батерията локално, и да контролираш целия процес по производството на клетките, а не просто да ги купуваш от външен доставчик.
Това е начинът да се намали себестойността. Затова всички производители сега търсят партньорства и джойнт венчъри с компании за батерии - ние нямаме уменията да правим батерии сами, но искаме да овладеем процеса. Това е начинът да имаме печалба от тези автомобили. Всички са на този етап.
Затова в Renault решихме да направим това партньорство с Envision и да построим завод в Дуе, в Северна Франция, където ще се правят и следващият електрически Megane, и електрическото Renault 5.