Електрическият Hyundai Kona наскоро беше обновен, като промените засегнаха както външния вид, така и някои технически характеристики. Кросоувърът обаче запази задвижващите си системи – двигатели с мощност 136 к.с. и 204 к.с., които се захранват от батерии с капацитет 39,2 и 64 кВт/ч. Съответно, пробегът на двете версии е 305 и 484 км.
Измерването е направено по новия цикъл WLTP, който предлага резултати, по-близки до реалните. И при тях обаче има разлика, освен ако не решите да шофирате в градски условия. Именно при ниски скорости електромобилът се представя по-добре като разход на енергия и това беше доказано от тест, проведен от испанското издание El Pais.
По време не изпитанието Hyundai Kona успя да измине 790 км по улиците на Мадрид, преди батериите му да се изчерпят напълно. Маршрутът на изпитателите и минал и през части от околовръстното шосе на испанската столица, като пътуването е продължило общо 15 часа и 17 минути. Средната скорост е 52,19 км/ч, а средният разход на енергия – 8,2 кВт/ч на 100 км.
Кросоувърът е стартирал с напълно заредена батерия от 64 кВт/ч, без да е добавяно оборудване и така той не се различава по нищо от версията на Kona за пазара. А постижението от 790 км надхвърля със 130 км посочения от Hyundai резултат за пробег в градски условия.
Снимки: Hyundai