fallback

Шеф на Toyota кара Tesla, но твърди, че хибридът е по-добър

Според Джил Брат електрификацията може да бъде извършена и по различен начин

Главният изпълнителен директор на подразделението Toyota Research - Джил Брат, не е обикновен инженер. Още от 80-те години на миналия век възпитаникът на Масачузетския Технологичен Институт (MIT) е сериозно ангажиран в областта на електрификацията и борбата за намаляване на вредните емисии, като е прекарал целия си живот в света на автомобилите. Сега той е главен изпълнителен директор на изследователския отдел на Toyota в Калифорния, където живее и откъдето даде своето мнение за електрификацията, към която се стреми автомобилната индустрия.

Според Перат, преминаването към транспортна система, базирана само на електрически превозни средства, е огромна грешка. И това го казва човек, който сам се определя като „щастлив собственик на Tesla Model X, който има в гаража си и два хибридни модели на Toyota – миниван Sienna и кросоувър RAV4 PHEV.

„В много случаи предпочитам да карам Tesla, но пък пътувам само по 50 км на ден, въпреки че батерията може да изкара и 500 км. Именно това ме накара да се замисля. Батерията на Model X е 6 пъти по-голяма от тази на Toyota RAV4 PHEV. Следователно суровините, използвани за нея, ще стигнат за 6 автомобила, които може да бъдат електрифицирани. Ако се замислим, подобно нещо ще позволи по-масово електрификация, но тя ще е само частична, тъй като няма да премахне вредните емисии“, коментира Брат.

Инженерът допълва, че големите компании трябва да продължат да поддържат хибридите – както стадартните, така и зареждащите се. Причината за това е, че те струват по-малко и отговарят на определени транспортни нужни. Хибридите не премахват емисиите, но пък ще намалят разходите по производство на батерии, въпреки че ползват и двигател с вътрешно горене.

„Това, което някои определят като „най-доброто за хората като цяло“ - в случая електромобилите, не е най-доброто за всеки човек по отделно. Различните хора имат различни нужди, като това зависи най-често от мястото, в което живеят. Има държави, в които възобновяемите източници на енергия са широко разпространени, но в други електричеството все още се произвежда с изкопаеми горива. На тези места хибридът ще бъде по-полезен, защото през целия си жизнен цикъл той ще замърсява по-малко от електромобила“, казва още Брат.

Топ-инженерът подчертава, че категорично не е против електрификацията, а напротив - убеден е, че енергийният преход е необходим на индустрията. Трябва обаче да се инвестира във възобновяеми източници, за да се получи чиста енергия, а също така и да се работи за развитието на водородните системи за задвижване.

Снимки: Toyota

fallback
  • #11
    v-1 ( преди 3 години )
    Поздравления за добрите коментари Carpe_diem.Рядкост е тук да се види в коментарите, някой който може да разсъждава :))Обикновено се замярат плюнки разни фенчета на различните поризводители:)
  • #10
    carpe_diem ( преди 3 години )
    A иначе шефчето на Тойона съвсем не е луд - работи си според опорките на компанията си, развиват си се те там в техния си свят, засега ги устройва. И не е грешно това, има пазар, карат им се колите и наистина не сме стигнали още нивото, при което на всеки човек, който си купува нова кола, да му е 100% изгодно и удобно да си вземе електричка. Още няма достатъчно добив на необходимите суровини. Тия неща стават бавно и не от днес за утре. И всякакъв фанатизъм в която и да е посока, е вреден...
  • #9
    carpe_diem ( преди 3 години )
    A в белите страни пишеш на общината и до някакво време ти монтират контакт на стълба за осветление на улицата. Ако не ти се чака, монтираш си сам зарядна станция на стената на блока ти, вързана за електромера ти, опъваш едно кабелче с хубава изолация през тротоара и си зареждаш колата. Справка - дългосрочният тест на Порше Тайкан на Топ Гиър (вижте им английския сайт), много е интересно ;)
  • #8
    carpe_diem ( преди 3 години )
    Те и сега се редят по 20 и по повече коли и си се зареждат. Токът няма да е повече, защото за производството на литър гориво отива същото количество ток, с което електричка минава същото разстояние (отделно добив, преработка, транспорт). През нощта има вятър, има ВЕЦ, има АЕЦ, има балансиращи мощности и точно тогава има огромен излишък на енергия, за който електричките ще са само плюс. Едни и същи неща си повтаряме като папагали с години, ама няма кой да чете.
  • #7
    Вергил ( преди 3 години )
    Ок-сега електричките са малко и няма проблеми със зареждането им.Какво правим като станат милиони?Първо ще се нуждаем от огромни количества ток,а затоплистите искат да закриват тецовете. С перки и соларки ли ще го добиваме?Ама соларките не произвеждат ток през нощта.Освен това едно зареждане на елавтомобил трае поне половин час при бързо зареждане. А при това зареждане се намалява животът на батерията е освен това какво става като се наредят 20 автомобила да зареждат. Ще се чака с часове.
  • #6
    Владимир Младенов ( преди 3 години )
    Е това сега ми звучи лицемерно. Да разправяш колко по добре било да караш хибрид и по екологично било, ама в същото време караш електричка. А за незапознатите, доказано е, че дори ако тока идва от теца пак е по екологично да караш електричка.
  • #5
    Карач ( преди 3 години )
    Шеф на Тойота, кара Тесла!!! Шеф да кара друга марка като на шефовете им ги дават без пари! Толкоз ли са гадни тея джапанки!? Даже с кеф я карал! Вместо да бълва змии и гущери колко е гадна Теслата, той и се радва и я хвали...
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво нещо само, шефа на Тойота в САЩ, кара Тесла, Илон Мъск кара, Макларън, БМВ 5та серия и Ауди Q7.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Човека сигурно като се е качил на Телата и си е казал, лелее какви *** продаваме на хората. Те японците си го признаха като разглобиха Тесла, че изобщо не могат да произведът такова нещо дори в обозримо бъдеще.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Разумно, но зависи какво ще кажат политиците и индустрията като цяло. При форсиран преход и без инфраструктура, колите ще намалеят драстично. За сметка на градския транспорт и колелетата.В миналото сме яздили коне, сега колелета, дежа вю, а?
fallback
Последни