Електромобилите изискват трудни решения, но ние ще ги вземем, увери шеф в компанията
Германският гигант Daimler ще инвестира 40 милиарда евро в следващите девет години, за да настигне и изпревари Tesla на пазара на електромобили. Шефът му Ола Калениус обаче предупреди, че електрификацията ще коства работните места на много от служителите.
През 2025 разходите на Mercedes за двигатели с вътрешно горене ще са "близки до нулата", увери Калениус
Компанията, която създаде модерния автомобил преди 136 години, сега планира да построи осем завода за батерии, ускорявайки същевременно производството на електрически автомобили. От 2025 всички платформи на Mercedes ще са предназначени само за електрическо задвижване. "Наистина искаме да го направим, и да доминираме в този сегмент до края на десетилетието", подчерта Калениус пред агенция Reuters. След 4 години разходите за развитие на двигатели с вътрешно горене ще са "близки до нулата", добави той.
Електрификацията не е добра новина за работниците на Mercedes - значителна част от тях ще бъдат съкратени в близките години
Все пак Mercedes не бърза да обявява крайна дата, отвъд която няма да прави бензинови и дизелови автомобили. "Въпросът не е кога ще произведеш последния двигател с вътрешно горене. Въпросът е колко бързо можеш да увеличиш мащабите при електромобилите, така че да си близо до 100-те процента електрификация", обясни Калениус.
Шведският мениджър напомни, че един електромобил има много по-малко компоненти от колата с вътрешно горене, и съответно производството му изисква много по-малко работна ръка. "Трансформацията на работната ни сила ще изисква някои трудни решения. Трябва да съкратим разходите си за служители, и ще го направим", казва членът на борда на директорите Сабине Колайзен.
Прогнозата на Mercedes е, че през 2025 електромобилите и зареждащите се хибриди ще дават вече половината от продажбите на марката. За целта компанията ще създаде три нови електрически платформи - една за пътнически автомобили, една за ванове и една за спортните модели под шапката на AMG.
Освен това Daimler придобива британската YASA Limited, с чиято помощ разчита да разработи ново поколение по-производителни електромотори.
От планираните за построяване заводи за батерии четири ще бъда в Европа, като имената на партньорите за тях ще бъдат обявени скоро.
Още по темата:
-
Vision EQXX ще има автономност от 1200 км с едно зареждане на батериите
-
Тези автомобили са с огромен принос за отличното реноме на производителя от Щутгарт
-
Проектираният за превоз на тежки товари eActros изминава над 400 км с едно зареждане
-
Бъдещият CLE пристига на мястото на откритите C-Class и E-Class през 2023 година