fallback

Mercedes ще намали работниците си, за да догони Tesla

Електромобилите изискват трудни решения, но ние ще ги вземем, увери шеф в компанията

Германският гигант Daimler ще инвестира 40 милиарда евро в следващите девет години, за да настигне и изпревари Tesla на пазара на електромобили. Шефът му Ола Калениус обаче предупреди, че електрификацията ще коства работните места на много от служителите.      През 2025 разходите на Mercedes за двигатели с вътрешно горене ще са "близки до нулата", увери Калениус       Компанията, която създаде модерния автомобил преди 136 години, сега планира да построи осем завода за батерии, ускорявайки същевременно производството на електрически автомобили. От 2025 всички платформи на Mercedes ще са предназначени само за електрическо задвижване. "Наистина искаме да го направим, и да доминираме в този сегмент до края на десетилетието", подчерта Калениус пред агенция Reuters. След 4 години разходите за развитие на двигатели с вътрешно горене ще са "близки до нулата", добави той.      Електрификацията не е добра новина за работниците на Mercedes - значителна част от тях ще бъдат съкратени в близките години       Все пак Mercedes не бърза да обявява крайна дата, отвъд която няма да прави бензинови и дизелови автомобили. "Въпросът не е кога ще произведеш последния двигател с вътрешно горене. Въпросът е колко бързо можеш да увеличиш мащабите при електромобилите, така че да си близо до 100-те процента електрификация", обясни Калениус.  

Шведският мениджър напомни, че един електромобил има много по-малко компоненти от колата с вътрешно горене, и съответно производството му изисква много по-малко работна ръка. "Трансформацията на работната ни сила ще изисква някои трудни решения. Трябва да съкратим разходите си за служители, и ще го направим", казва членът на борда на директорите Сабине Колайзен.              Прогнозата на Mercedes е, че през 2025 електромобилите и зареждащите се хибриди ще дават вече половината от продажбите на марката. За целта компанията ще създаде три нови електрически платформи - една за пътнически автомобили, една за ванове и една за спортните модели под шапката на AMG. Освен това Daimler придобива британската YASA Limited, с чиято помощ разчита да разработи ново поколение по-производителни електромотори.

От планираните за построяване заводи за батерии четири ще бъда в Европа, като имената на партньорите за тях ще бъдат обявени скоро.

fallback
  • #3
    джъст -А- мен ( преди 3 години )
    Тоз млад младеЖ колкото и да се пъне и пъчи, сам мн.добре си знае, че това нема как да се случи, предвид същественото обстоятелство, че Хамериканците на ИТС-ъ-МЪСТ са на доста светлинни год. пред тях. Отгопе на това 1/2 от Хамериката плюс Чайна-таун работи и мисли за тях и техния просперитет... Тъй че, това си остават мечти в сферата на бая невъзможните сънове и блянове за еМ-Бечките /старото име на Шкодата, в превод=жалко за усилията МУ!/,м-ДА! Сори, но нещата са бая тревожни за ДЕ-премиумь
  • #2
    VAYK ( преди 3 години )
    Рентабилността на Тесла няма как да я стигнеш, защото и в Щатите и тук имаш синдикати, доста мощни при това и няма как да уволняваш големи групи служители! Това може да се направи в Турция или Чайна! Така че за ЕУ-то единственото което можеш да направиш е да пренасочиш служители към нови мощности за батерии или електродвигатели! Каква Тесла ще гониш онзи с един завод, смята да зарежда цяла Европа! Смятай за каква ефективност говорим, да не споменаваме и новото поколение преси!
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Капитализъм в действие... :-( Всичко в името на печалбата и угодата на висшите мениджъри и акционерите; клиентите, работниците и поддоставчиците да извършат определени действия със супата...
fallback
Последни