IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes-Benz загатна електромобил с чудовищен пробег

Vision EQXX ще има автономност от 1200 км с едно зареждане на батериите

Mercedes-Benz публикува тийзър изображения, подгряващи ни за премиерата на концепцията Vision EQXX. Прототипът ще представи визията на германския производител за електромобила му с най-голям пробег - обещанието е за изминаването на цели 1200 километра с едно зареждане на батериите.


Mercedes EQXX


За сравнение, в момента "най-далекобойният" автомобил с батери на германците е Mercedes EQS, който изминава до 770 км с едно зареждане според цикъла WLTP. Новият претендент ще е "високоефективен електромобил с невероятно голям пробег", като официалното му представяне може да се случи още днес или утре.

Първите тийзъри на Mercedes-Benz Vision EQXX бяха представени още миналата есен, но бяха доста лаконични и представяха само замаскиран силует и част от предницата на модела. На новите снимки може да се видят допълнителни детайли като предницата с атрактивната светодиодна оптика, раздути колесни арки и два въздухозаборника на капака.

Все още не се споменават други подробности за новия прототип. Известно е, че новият модел е разработен съвместно с подразделението Mercedes AMG High Performance Powertrains, което наред с друго отговаря и за силовите установки на болидите от Формула 1 на германската марка.


Mercedes EQXX


В основата на Vision EQXX може би лежи архитектурата за електромобили MEA (Modular Electric Architecture),която се използва за EQS и бъдещия голям кросоувър EQS-SUV. Батерията ще бъде високоволтова (800V) и ще може да се зарежда на станции с мощност до 250 kW. Според информация на специализирани медии, инженерите работещи по проекта са обяснили, че вместо да работят по увеличение на капацитета на акумулаторния блок (който ще доведе и до по-голямо тегло), са се фокусирали върху аеродинамичната ефективност, която ще е ключова за обещания пробег от 1200 км.

Точно това се вижда от новото изображение, като прототипът има доста малка предна площ, а преминаването от капака към челното стъкло е с наклон, позволяващ по-добър въздушен поток. Челната решетка е доста минималистична, като единствените по-значими и големи неща са гореспоменатите въздухозаборници на капака.

Трябва да се знае, че Mercedes-Benz Vision EQXX няма да стане директен предшественик на сериен електромобил. Очаква се да е прототип, който да покаже технологичния напредък на електрическия суббранд Mercedes EQ. Но според ръководството на компанията, наученото от концепцията ще започне да се прилага в бъдещите електромобили със сигурност.

0 от 500
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 12 ( преди 2 дни )
    Не, нямам мерцедес. Последните 124-ки са произведени 1997 г. Що се отнася до рено - рено 19 е много здрава кола, лагуна също се представя нелошо.
  • #12
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до долния ( преди 2 дни )
    явно (все още) имаш Мерцедес, произведен до 1997г та знаеш! я си представи, че беше рено например...малиии!
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    до чичо ви ( преди 3 дни )
    Последните качествени мерцедеси са произведени 1997 г.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо ви ( преди 3 дни )
    Заеме ли се сериозно Мерцедес с нещо, другите да бягат настрани! Така било е и ще бъде!
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    джъст -А- мен ( преди 3 дни )
    То и великолепно изглеждащата и страхотно крассива ЕЛЕГАНС-ВИЖЪН на Бе-Не-Вето бе нещо магично за очите /само за 150 хилки в ЕВРОС!/, но за съжаление така и не виде на живо бел свет като прадакшън, което е доста вероятно да се случи и на туй горното описание и гледки/снимки, които засега остават само и единствено в сферата на бляновете и мечтите, сиреч нещо от рода на ИЛЮЖЪН! м-ДА!!!Сорри
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Мима ( преди 3 дни )
    "Чудовищен пробег" е доста преувеличено предвид няколко китайски марки, които имат серийни автомобили с пробег 1000км с едно зареждане. А каква полза от този модел на Мерцедес, ако не влиза в серийно производство? Звучи ми като "Ние рекламираме какво можем, а ви ще купувате каквото произведем от допотопната технология".
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До тинтири ( преди 3 дни )
    Всъщност се говори за много нисък разход, казват че ще изразходва до 10 кВч на 100 при магистрална скорост! И още една новина за теб. Голдман Сакс изчислява приходи на Тесла на 25 милиарда долара, годишно когато отворят зарядните си и за други марки коли, печалба от продажба на ток!
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Banan ( преди 3 дни )
    А да , и колкото и аеродинамично да го направят, освен ако няма криле и не лети в ниска земна орбита без ремаркето с батериите е все тая.
  • #5
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Banan ( преди 4 дни )
    Значи ще се произвежда с фабричен теглич, за да може да влачи след себе си ремаркето с батериите или генератор за ток. Китайците обявиха електромер които уж ще минава 1000км (по китайските мерни единици) с едно зареждане и сега всички се надпреварват да мажат по големи числа.
  • #4
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 дни )
    Ще сме свидетели на все по-грозни и безумни творения. И тактично се мълчи колко над 100 киловата ще е батерията