IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Audi потвърди отказа от най-малкия модел

Производството на A1 излиза прекалено скъпо на компанията

Генералният директор на Audi – Маркус Дюйсман, официално потвърди, че компанията му се отказва от най-малкия си модел A1. Слуховете за подобно решение се носеха от известно време, но сега шефът на производителя от Инголщад разкри и причините за него.


Audi A1


Интересното е, че Дюйсман не посочи конкретни срокове за спирането на A1, като посочи, че това ще стане „до няколко години“. За последно хечбекът беше обновен през 2018 година, като повече модернизации по него не се предвиждат. А причината е, че модернизирането на двигателите на хечбека, за да отговарят на новите екологични стандарти, е много скъпа и ще доведе до повишаване на неговата цена.

Статистиката скочи, че през 2016 година от A1 в Европа са продадени 96 576 бройки, но през 2019 година резултатът е 77 868 единици. По време на „пандемичната“ 2020 година продажбите спадат до 58 224 бройки.


Audi A1


Дюйсман потвърди също, че Audi се отказва от разработката на нови хибридни агрегати, тъй като те представляват „мост между сегашните технологии и бъдещата електрическа мобилност“. В компанията не виждат смисъл от тях, тъй като искат да се съсредоточат изцяло върху разработката и продажбите на електрически модели.

Шефът на Audi допълни, че очаква през 2030 година само 20% от продажбите на марката в Европа да се падат на модели с двигатели с вътрешно горене. Резултатът в САЩ и Китай ще бъде по-висок, но с колко точно, Дюйсман не се наема да прогнозира.

0 от 500