През миналата година Aston Martin представи серийната версия на хиперколата си със средно разположен двигател Valhalla, но оттогава се промениха много неща – компанията има нови собственици и съответно нов мениджърски екип. Затова и не е изненада, че серийната версия на автомобила е напълно различна.
Оригиналната Valhalla, замислен с участието на инженеринговата фирма Red Bull Advanced Technologies и създателя на шампионски болиди от Формула 1 – Ейдриън Нюи, имаше хибриден силов агрегат, базиран на V6 двигател, който се разполага между двете оси. С пристигането на бившия шеф на Mercedes-AMG – Тобиас Мьоерс, което застана начело на Aston Matrtin, машината беше напълно преработена.
Новата Valhalla отново е купе със средно разположение на двигателя, което използва технологии от Формула 1, но в основата му е 4,0-литровия туин-турбо V8 на Mercedes-AMG с плосък колянов вал. Двигателят с вътрешно горене задвижва задната ос и развива 750 к.с., като му помагат два електромотора – преден и заден. Те развиват общо 204 к.с. и така съвкупната мощност на хиперколата е 950 к.с. и 1000 Нм въртящ момент.
В електрически режим Aston Martin Valhalla е с предно задвижване, докато хибридните настройки позволяват различно разпределение на сцеплението: в определени ситуации, като то може да прехвърли до 100% към задния мост. Преработената кола получава 8-степенна роботизирана скоростна кутия, като движението на заден ход се осъществява от електромотор. Пробегът само на ток е 15 км при максимална скорост от 130 км/ч.
Ускорението от 0 до 100 км/ч ше отнема 2,5 секунди, а от Aston Martin твърдят, че Valhalla е новият претендент за най-бърз сериен автомобил на „Нюрбургринг“. Прогнозираното време за обиколка е 6 минути и 30 секунди. Освен мощната задвижваща система за това трябва да помогне и опмимизираното тегло – 1550 кг, като и аеродинамичните елементи. Благодарение на тях притискателната сила е 600 кг при скорост 241 км/ч.
Още снимки на серийната Valhalla - вижте в галерията:
Оборудването на модела включва адаптивни матрични фарове, двузонов климатичен контрол, активен круиз-контрол, мониторинг на слепите зони, функция за аварийно спиране и редица други интелигентни асистенти. Британците планират да продават автомобила на различни пазари, така че той ще се предлага както с ляв, така и с десен волан.
Снимки: Aston Martin