fallback

Кога масовите електромобили ще достигнат пробег от 1000 км?

Това може да се случи до 2025 година, като ще има и други позитивни ефекти

Пробегът на електромобилите вече няма да плаши дори „професионалистите”, пътуващи на дълги дистанции. Според проучване на компанията за анализи и статистики DTechEx, до 2025 година ще има много модели с нулеви емисии, които ще са способни да изминават до 600 мили (965 км) с едно зареждане на батериите.

В доклада, наречен „Пътят към 1000 мили (1600 км) за електромобилите 2021 – 2041” се посочва, че след 4 години много автомобили с батерии, предлагани на пазара, ще са способни да отведат семейство на ваканция или работещите до целта им, без нуждата от прекалено много междинни спирания.

Според изпълнителния директор на IDTechEx Рагу Дас, за подобряване на пробега значителен прогрес ще бъде направен по отношение на термалния контрол. Който ще позволи увеличение на автономността с поне 10%. Точно както Tesla извърши революция с начина по който прави купетата на колите си – с цял панел на места, където по принцип трябват дузина, същото ще стане и с електромоторите, които ще бъдат капсуловани в един корпус, вместо да се използват десетки различни компоненти.

В допълнение на това, в следващите години все по-важна роля ще играят и новите архитектури за електромобилите. Така например, вкарването на електромоторите в главините ще направи диференциалите и мостовете излишни, а някои компоненти от силовата електроника ще споделят задачите си. Това, плюс преминаването на високоволтови системи, ще доведе до значително намаляване на теглото на задвижващите трактове и окабеляването, като съответно ще направи и автомобилите по-леки. Примери от този тип може да видим в машини като Lucid Air, Mercedes EQS и новите модели на Hyundai.

Всичко това, комбинирано с прогреса при разработката на батерии, ще позволи да имаме разнообразни електромобили, способни да изминат поне по 1000 километра, още в близките години. Но това ще доведе и до други ползи:

По-висока остатъчна стойност: Никой не иска батерия, която губи капацитета си с времето. Но ако нов електромобил гарантира пробег от 1000 км, дори и при намалял на 90 или 85% капацитет на батериите с времето, той ще е по-атрактивен от машина с настоящите акумулатори. В резултат, електромобилите ще държат по-добри цени на вторичния пазар.

По-дълъг живот на батериите: акумулаторите губят капацитет според броя цикли на зареждания и разреждания. Ясно е, че ако по-рядко държите колата си на станцията заради по-големия пробег, живота на батериите ще е по-дълъг.

Разпространение на V2G системата: Предимствата на така наречената система „vehicle-to-grid”, включително икономическите са известни – през деня електромобилът служи като акумулатор, използвайки възобновяеми източници, а после отдава част от енергията към битовата мрежа през нощта. Тази практика ще бъде по-разпространена с по-големите батерии, като водачите ще са склонни да пожертват малка част от енергията, след като после ще имат предостатъчно.

Ускоряване на прехода към електромобили: Според изследвания на IDTechEx, настоящото производство на електроенергия и зарядната инфраструктура все още са най-големите препятствия за много водачи за преминаване към електромобил. Особено за тези, които живеят извън града и в рядко населени области. Но батерия, която гарантира 1000 км пробег ще накара мнозина да се сдобият с електромобил, който би им вършил работа.

fallback
  • #13
    K. K. ( преди 3 години )
    СО2 НЕ Е ЗАМЪРСИТЕЛ.Замърсител са саждите, серните и азотните оксиди. Когато тази елементарна истина най-накрая се проумее и се спрат въглеродните субсидии и въглеродните санкции, каква ще е съдбата на електрификацията? В момента цената на тока скочи с 400%.От Нова година и за битовите потребители идва ТЕСЛАТА.Ама не автомобилът, а финансовата тесла.Въпрос за що-годе разумни хора - защо скача така невиждано цената на ел. енергия.Моля зелените хунвейбини да се въздържат от безумните си коментари!
  • #12
    Яввв ( преди 3 години )
    Хахахаха нУлеви емисии....ама друг път .Не колите на хората ,а камионите корабите и самолетите са най големия замърсител от превозните средства .Ел самолети кога ?????
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Бъдещето на автомобилите е електрическо. Няма връщане назад.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    За мен няма причина някой да не харесва електрическите коли. Ускоряват по-бързо, безшумни са и понеже са по-прости, трябва и да не се чупят. От друга страна, слушаме за революция в батериите от 20 години (покрай телефоните) и истината е, че нищо не се променя. Телефоните сега са големи, за да имат големи батерии и да изкарат цял ден. С колите ще е същото, голяма батерия за по-рядко зареждане. Зареждане на 150 kW съсипва. Тъй че надеждата е да падат цените за квч, но и това е спорно.
  • #9
    TSLA ( преди 3 години )
    # Мхм. Мрънка за кафе пауза, бачка три дена да изкара за гориво. И си взимайте коли над 60-70 кВтч и по възможност на 800 волта. Ще усетите разликата в кратките и редки спирания. За пример Ioniq 5 на бързото в Сърбия тъпчеше със 191 kW, а след 80% държеше 118 kW. Чук!
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Може и на хартия да ги стигнат, но зимата със 160 на магистралата никога.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    1 и 5, аз ще си заредя колата за 400км преди изобщо вие да сте стигнали да си извадите и кабелите. И точно това е проблема на ел. коли - че за 200км проблег, ще я заредя за 20мин, ама след 1.5ч пак трябва да спирам. Сментни сега за 900км (Франкфурт - Будапеща) колко време ще ми трябва. С ДВГ 7ч при среден трафик и без стоп за зареждане. Света не се изчерпва само да стигнеш от София до слънчака... или кварталната крчъма зад ъгъла
  • #6
    гост ( преди 3 години )
    До 2 коментар ! Единствените глупости тук са твоите и пак на едно място ! Само ще ти кажа , че ВЕЧЕ има такъв модел сериен на пазара ! И то пикап , който е в пъти по натоварен от лек автомобил ! Що ли не са те питали да им обясниш твоите "причини" ?? Хахаха !
  • #5
    гост ( преди 3 години )
    До 1 коментар ! То и в момента 90% от колите на газ и метан , дето петролопитеците се кълнат в тях минават не повече от 300-400 км с едно зареждане , пък никой не е приритал ! А разликата в зареждането за 300 км ще е не повече от 10 минути !
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще, ще, ще .. някой ден, а засега Китен София с 90 между тировете или с преспиване и сноване и дебнене из целия град в търсене на свободно зарядно щото псевдо екошараните станали повече от зарядните и нямале къщи с гараж и собствена станция.
fallback
Последни