Базираният в Нанкинг, Китай, стартъп Byton, който през последната година изпитваше сериозни финансови проблеми, подаде заявление за банкрут. Компанията стана известна по цял свят с това, че искаше да пусне първия си сериен модел - електрическия кросоувър M-Byte, с огромен 48-инчов дисплей.
По информация на изданието Autohome, делото за банкрута на фирмата вече е в напреднала фаза, като в момента се обсъждат възможностите за реструктуриране на китайската компания. Byton, или Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development Co., Ltd. е основан през 2016година от предприемача Даниел Кирхерт, който преди това е работил за компании като Infiniti и BMW, а по-късно премина в друга китайска компания.
През 2019 година, на автомобилния салон във Франкфурт Byton представи първия си модел - гореспоменатия M-Byte, който бе в завършен сериен вид. Електромобилът, който имаше силует на SUV-купе, грабна вниманието на публиката с издължения си гигантски 48-инчов дисплей, който можеше да се управлява с помощта на глас, жестове, както и на допълнителни мини дисплеи.
Електрическият кросоувър трябваше да се предлага в две версии. Базовата бе заднозадвижвана, с електромотор с мощност272 к.с. и акумулатор с капацитет 72 kWh, предлагащ пробег до 360 км с едно зареждане. По-мощната разчиташе на 2 електромотора, 408 конски сили и 95-киловатчасова батерия, осигуряваща пробег от 435 км.
Моделът изглеждаше доста перспективен, но заради серия от проблеми така и не се стигна до масово производство. Преди година, заради проблеми с доставките, свързани с пандемията, дъщерната компания Byton GmbH, базирана в Германия трябваше да уволни сътрудниците си и в крайна сметка банкрутира.
В началото на тази година един от най-големите производители на електроника - тайванския Foxconn, обяви, че ще инвестира 200 милиона долара в младата компания, но китайският автопроизводител FAW, който държеше 20% дял в Byton блокира предложението.