IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ferrari с ръчни скорости е два по-скъпо от аналога си с автомат

Цените на версиите с атмосферни V8 също скачат спрямо тези на моделите с турбо

Автомобили на Ferrari с механични скорости се оказват два пъти по-скъпи от аналозите си с „роботизирани“ скоростни кутии, сочи анализ на пазара на употребявани коли. Това се отнася най-вече за последните модели на марката с три педала - купето и спайдърът 360 Modena, както и F430.


Ferrari


Например, купето F430 с ръчни скорости се продава средно със 110 000 долара по-скъпо, като така то дори излиза повече от специалната версия F430 Scuderia. И Ferrari 360, и Ferrari F430 могат да бъдат поръчани както с 6-степенна механична кутия, така и с роботизирана трансмисия F1 с 6 предавки, които се сменят от волана.

Всъщност, италианската компания поставя на своите суперколи една и съща трансмисия, но някои от собствениците се отказват от автоматика в полза на „ръчката“ и така се налагат промени в конструкцията, които се правят от производителя.


Ferrari


Обикновено на пазара на употребявани автомобили повече се ценят оригиналните Ferrari без допълнителни промени, но това не се отнася за 360 и и за F430. Купето F430 с автоматични скорости струва около 110 000 долара, докато същият модел с механична кутия се продава за над 200 000 долара.

Друга категория на „масови“ Ferrari, която поскъпва на пазара на употребявани автомобили, е тази на модела 458 със средно разположен атмосферен V8. В някои случаи тези машини струват повече от съвременното 488 GTB с турбомотор. Очаква се се, че цените на колите на марката с механични скорости и с атмосферни двигатели ще продължат да растат, тъй като в гамата на Ferrari вече няма модели с 3 педала, а атмосферните мотори се предлагат само на 812 и неговите производни.

Снимки: Ferrari

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Жоровеликий ( преди 2 месеца )
    Ми нормално, за екзотични модели се плаща по скъпо! Я си представете Ферари с парен локомотив за двигател, колко ли ще струва!? Истинара е, че ръчните скорости отиват в историята, новите коли излизат автоматици а ръчките са по желание на купувача и се доплаща.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Робокоп ( преди 2 месеца )
    Немога да понасям ръчни скорости защото превключват много по бавно от автомата и когато превкючваш по рязко късат тампони на двигателя и скоростите. Преди години бяха по здрави, но сега автомата е по надежден. 20г карах ръчка и на състезания съм ходил и откакто минах на автоматик ми е по добре.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пропов ( преди 2 месеца )
    Ами то това е световна тенденция вече. И не е само при Феррари. Хората си търсят това, което харесват, не това което им тикат под носа с Еко етикети. Аз се оглеждам за БМВ 3 и тия с ръчка са с около 30% по скъпи. То и при тях останаха само М3/4, дори и в 1ва серия вече няма ръчка. Просто Екото не е приемливо, ако търсиш тръпка.
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Хееер ( преди 2 месеца )
    "два по-скъпо"????????
  • #6
    14 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ферари надценени? Смях в залата. Това в Ауто Билд ли го прочете?
  • #5
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Фераритата си ги карат хората доста. Имам приятел с F430, струва около 100К на вторичния пазар, вече го кара над 20К км и сменя единствено масло. Железен автомобил, който носи много приятни емоции.
  • #4
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Просто са много малко броиките с ръчна трансмисия, повечето собственици предпочитат роботизираната кутия която доближава колата максимално до болид от Ф1. И бройките с ръчна кутия са единици. А когато един модел стане на 20-30г. от модел на Ферари, която и без това вече доста се разводни като продажби, най-редките стават и най-скъпи, Ако съществуват 1000 модела на 360 Модена, вероятно има само десетина произведени с ръчна трансмисия.
  • #3
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Купуват си ферарита за много пари и после ги паркират в разни подземни гаражи да събират прах като музейни ескпонати. За разлика от тях собствениците на Порше например си навъртат сериозни километри и често си ползват колите и за ежедневно каране.
  • #2
    2 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Това са най надценените коли в момента. Не знам какво толкова им харесват на тези Ферарита? Нито ги намирам за красиви нито нищо. А има други коли с много подобри характеристики на по ниска цена. Не е тайна че повечето от собствениците им дори не ги купуват за да ги карат а само да си ги гледат като музейни експонати. Какъв е смисълът от това? Няма смисъл. Купуват ги като инвестиция която уж ще си държи цената във времето. Или пък като моден аксесоар. Нещо напълно безсмислено.
  • #1
    17 rate up comment 8 rate down comment
    Нормално ( преди 2 месеца )
    Когато човек даде толкова пари иска да управлява автомобила си и да изпитва удоволствие от контрола върху него, не просто да се вози като багаж в баничарка! Това тия с двата леви крака и ръце, привърженици на автоматиците няма как да го разберат!