fallback

Mazda CX-5 сменя платформата и запазва дизела

Следващото поколение на кросоувъра ще получи 6-цилиндров двигател

Новото поколение на кросоувъра Mazda CX-5 ще бъде изградено на нова платформа, а под капака му ще бъде разположен нов, редови двигател с 6 цилиндъра. Това разкри пред изданието Car&Driver управляващият директор на австралийското подразделение на марката Винеш Бхинди.

„Mazda ще продължи да инвестира във високоефективни двигатели с вътрешно горене SkyActiv-X и в ново поколение 6-цилиндрови мотори, които ще се поставят на моделите на марката, изградени на голяма платформа, тоест от CX-5 нагоре“, обясни Бхинди.

Засега обаче липсват подробности както за новата платформа, така и за редовите двигатели с 6 цилиндъра. Известно е само, че те ще се поставят на автомобили със задно предаване от началото на 2022 година.

Любопитното е, че за разлика от другите големи японски производители, Mazda ще продължи да предлага дизелови двигатели и на новите си модели. Компанията работи и върху хибридни модификации на бъдещата CX-5, които ще се появят на пазара около година след стандартния модел.

Новата платформа ще бъде използвана и от останалите модели, разположени над CX-5 в гамата на марката. Именно кросоувърът обаче си остава най-важният автомобил на Mazda, тъй като носи най-големи приходи. В „коронавирусната“ 2020 година от него са продадени 361 051 бройки, като това го прави най-популярният модел на марката на пазара.

Снимки: Mazda.

fallback
  • #2
    Oldtimer ( преди 3 години )
    Леле! Като чуя за двигатели над 4 цилиндъра и се разтапям (или разтапвам) от кеф. Благодаря на Мазда, че помни доброто старо време със добри двигатели.
  • #1
    Сетиха се ( преди 3 години )
    Този двигател в Япония, Китай и Европа няма шанс за успех а не ми се вярва щатите да са достатъчни за да оправдаят инвестицията но дано греша разбира се
fallback
Последни