Британският производител Lotus представи новия си модел Emira, който заменя трите автомобила в гамата на марката - Elise, Exige и Evora. Това е последната машина в историята на бранда, оборудвана с двигател с вътрешно горене, който отново е на друга компания.
Lotus Emira е изграден върху новото алуминиево шаси на Sports Car Architecture, а двигателите се доставят от Mercedes-AMG и Toyota. Първият е 4-цилиндров с 360 к.с., съчетан с роботизирана скоростна кутия със 7 предавки, докато японският е 3,5-литров V6 с 400 к.с., като се комбинира с автоматик или 6-степенна механична скоростна кутия.
Засега се съобщават динамичните характеристики само на топ-версията – ускорение за 4,5 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост 290 км/ч. Като дизайн Emira следва електрическия флагман Evija, но интериорът е напълно нов и е разработен специално за този модел.
Купето получи цифров приборен панел, информационно-развлекателен комплекс с 10,25-инчов екран, а седалките могат са се настройват в 12 посоки. Централният тунел и спортният волан също са оригинални, похвалиха се от компанията.
Един от първите, които имаха възможността да изпробват новия модел на Lotus беше шампионът във Формула 1 от 2009 година Дженсън Бътън. Той навъртя повече от 30 обиколки на пистата“Хетел“, като разкри впечатленията от колата.
Още снимки на последния модел на Lotus с двигател с вътрешно горене - вижте в галерията:
„Винаги очаквате Lotus да има добро механично сцепление при бавните завои, но и при бързите има много притискаща сила. Това означава, че усещането за страхотен баланс е едно и също, независимо как го карате“, коментира британецът.
Той обаче призна, че е шокиран от цената на последния модел с двигател с вътрешно горене на Lotus. Тя стартира от 60 000 британски лири (70 000 евро), като продажбите започват през лятото.
Снимки и видео: Lotus