fallback

Купето BMW 2-Series за първи път смени поколенията

Новата „двойка“ е пораснала на размери и излиза с избор от три двигателя

Първото поколениe на BMW 2-Series Coupe излезе през далечната 2013 година, след като дотогава този двувратият автомобил беше час от семейството 1-Series. Сега моделът сменя поколенията за първи път, като баварският производител разкрива характеристиките му.

Първото, което прави впечатление, е промяната в габаритите. Размерите на машината са дължина от 4537 мм, широчина – 1838 мм и височина – 1390 мм. Разстоянието между двете оси е 2741 мм. Това означава, че купето е със 105 мм по-дълго и с 64 мм по-широко, но е и с 28 мм по-ниско от своя предшественик. Междуосието е нараснало с 51 мм.

Баварците определят новата „двойка“ като идеологически наследник на първото BMW 02, появило се преди 55 години, но технически (включително и компонентите на шасито) автомобилът е близо до последната 4-Series, която беше представена в началото на лятото. По-малкото купе обаче не е получило предизвикалата много спорове решетка на радиатора.

Интериорът и оборудването на автомобила са сериозно повлияни от моделите от по-високите класове. В стандартното оборудване влиза най-новата операционна система на BMW (7-о поколение), като началните версии са с 5,1-инчов екран на приборния панел и 8,8-инчов сензорен дисплей на мултимедийната система. Срещу допълнително заплащане се предлага BMW Live Cockpit Professional с 12,3-инчов екран на панела и 10,25-инчов монитор на информационно-развлекателния комплекс.

Системата може да се управлява с помощта на сензорния екран, с iDrive контролера, бутоните на волана или с гласови команди. За първи път моделът получава и head-up дисплей, който свикнахме да виждаме при автомобилите на марката през последните години.

До излизането на новото BMW M2, на върха на гамата ще се разположи версията M240i xDrive. Тя е оборудвана с 3,0-литров турбомотор с 6 цилиндъра, развиващ 374 к.с. и 500 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,3 секунди, като в оборудването на на този автомобил влизат спирачки и заден диференциал M Sport,. Срещу допълнително заплащане се предлага и адаптивно окачване M с електронно контролирани амортисьори.

Гамата двигатели включва и 2,0-литрови мотори с 4 цилиндъра. Бензиновата версия 220i е със задно предаване, като развива 184 к.с. и 300 Нм, позволяващи ускорение от 0 до 100 км/ч за 7,5 секунди. Дизелът – 220d, е умерен хибрид с мощност 190 к.с. и 400 Нм, като вдига 100 км/ч за 6,9 секунди.

За модела няма да се предлага механична скоростна кутия, а само 8-степенна автоматична Steptronic. Срещу доплащане тя може да бъде заменена от Steptronic Sport с контрол на изстрелването и функция Sprint за по-бързо ускорение от място и при задминаване.

Системите за безопасност и асистенти на водача са взети от новите 3- и 4-Series, като сред тях попадат адаптивен круиз-контрол и система за кръгово наблюдение с камери.

Още снимки на новото поколение на BMW 2-Series Coupe - вижте в галерията: 

Ясни са и цените на модела, който ще бъде показан пред публика на стартиращия в края на тези седмица Фестивал на скоростта в Гудууд. Версията BMW 220i стартира от 39 700 евро, BMW 220d - от 42 800 евро, а BMW M240i xDrive - от 56 000 евро.

Снимки: BMW

fallback
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Екстра си е....но без ръчна:(
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Цвят БАКЛАДЖАН :D
  • #11
    Chicho_Ficho ( преди 3 години )
    До 9, аз и ферари не мога да си купя, но няма да ме чуеш да ги храня
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    по-добре шкода
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Абеее М2 няма да изглежда зле. С едни агресивни джанти, като я свалят малко по-ниско, големите гърнета и броните и ще стане. Препратка на фаровете са към моделите 1502, 1602 и 2002.
  • #8
    arazora ( преди 3 години )
    80 бона за кола с тоя екстериор и особено интериор с качеството на нисък клас Форд? Хаха, добре че ще се купуват предимно на оперативен лизинг
  • #7
    Бат Рамбо ( преди 3 години )
    Като остарее моделът с 15 години и цената му стане възможна за вас ще се спукате от похвали и гордост. Сега гроздето е грозно и кисело.
  • #6
    Chicho_Ficho ( преди 3 години )
    До 5Е60тките, все пак след фейслифт и М пакет изглеждаха добре, това чудо няма как да го спасят, мъка, мъка
  • #5
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    ... а като си помислиш, че навремето се мръщехме на Е60тките на Бенгъл... извода е, че винаги може и по-зле и винаги ще се намери кой да го направи ;)
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Хубаво, че не са сложили безумната решетка... ама за сметка на това доста гейски фарове - пак греда.
fallback
Последни