IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ето защо електрическото Renault 5 ще е толкова евтино

Шефът на компанията разкри как ще паднат цените на батериите

До 2030 г. френският производител Renault ще увеличи значително скоростта си към преминаване на електрически превозни средства, като това ще стане чрез индустриална реорганизация, създаване на нови търговски подразделения и привличане на нови партньори. Целта е дотогава компанията да разполага с пълна гама от електромобили, като годишните обеми на продажби на превозни средства на ток трябва да достигнат милион бройки.


Renault


Тези амбициозни намерения бяха обявени от изпълнителния директор на Renault – Лука де Мео, който разкри и как ще бъдат реализирани. Основната цел пред марката е да се постигнат по-ниски цени на електромобилите, защото (по думите на Де Мео) „много по-лесно е да се продаде електрическа кола, която струва 20 000 или 25 000 евро, отколкото такава за 40 000 евро“.

В Renault са наясно, че единственият начин за това е намаляване на цената на батериите. Шефът на компанията обясни, че при автомобил с нулеви емисии 10% от разходите са за  двигателя, 20% за платформата и 40% за батериите. За да постигне целта си, компанията ще се фокурира върху батерии NMC     (никел, манган и кобалт), които имат три основни предимства в сравнение с батериите  с LFP батерии (литий, желязо, фосфат).

Тези батерии са с по-висока плътност, производителността им се поддържа по-лесно с течение на времето и рециклирането им е улеснено. В същото време, според експертите от Renault, в близко бъдеще те могат да бъдат заменени от други, по-ефективни решения, които не използват кобалт. 


Renault


Засега батериите NMC на Renault ще използват два различни типа клетки. Първият е с по-висока енергийна плътност и ще се поставя на модели от висок клас. Вторият ще бъде по-евтин и по-подходящ за компактни и градски автомобили. Като пример се дава бъдещият  Mégane E-Tech, който ще излезе догодина. Той ще използа клетки Gen1, като те ще предлагат пробег от 450 км с батерия с капацитет 60 кВт/ч. А за бъдещите Renault 5 и Renault 4ever батериите ще осигуряват обхват от 400 км, като цената им ще бъде от 85 долара на кВт/ч.

Именно в тази област френската компания ще се опита да направи и най-големите икономии. В момента производителите се борят да достигнат цена от 100 за кВт/ч, докато Renault до 2 години ще предложи 85 долара. Въвеждането на тези батерии, съчетано със създаването на подразделението ElectriCity (обединяващо заводите на компания в Дуей, Мобеж и Руиц), ще оптимизира целия производствен процес за електрически превозни средства и ще позволи бъдещето Renault 5 да струва с 33% по-малко от ZOE, тоест около 20 000 евро.


Renault


Планът на компанията е още по-амбициозен, като предвижда не само постигане на по-ниска цена, но и на по-добра производителност и по-голяма енергийна плътност на батериите. Така ще се намали времето за тяхното зареждане и ще се оптимизира охладителната система. Това ще доведе и до създаване на още по-солидни батерии, като през 2030 години тяхната цена ще бъде с 60% по-ниска от сегашната.

Снимки: Renault

0 от 500