fallback

Rolls-Royce прекрати сътрудничеството си с БелАЗ

Най-големите самосвали в света ще търсят нов доставчик на двигатели

Германският производител на двигатели Rolls-Royce Power Systems напълно прекрати сътрудничеството си с БелАЗ. Така производителят на камиони остава без силови агрегати за големите си и свръхтежки самосвали.

Причината за разрива в отношенията са въведените санкции срещу беларуски компании след инцидента със самолета на Ryanair, който беше принуден да кацне в Минск, за да бъде арестуван пътуващ на борда му журналист, подкрепящ опозицията.

Сега БелАЗ ще трябва да търси нов доставчик на двигатели за огромните си самосвали от семейството 75710. Те се задвижват от дизелово-електрически силови агрегати, които се състоят от два генератора, четири електромотора – по един във всяко колела и два дизелови V16 мотора, производство на MTU Friedrichshafen GmbH, която е дъщерна компанията на корпорацията Rolls-Royce Power Systems. Тя на свой ред е част от британския холдинг Rolls-Royce (но няма връзка с едноименната автомобилна марка).

Всъщност, Rolls-Royce е един от двата доставчика на двигатели за БелАЗ заедно с американския производител Cummins, като това се отнася само за по-големите камиони на белоруската компанията. По-малките машини са оборудвани с агрегати на ЯМЗ, Cummins, Scania и други производители.

До момента БелАЗ е произвела само три камиона, които са предназначени за работа в минните кариери в района на Кузбас (Русия). Късането на отношенията с Rolls-Royce обаче ще създаде проблеми на белорусите, тъй като те ще бъдат принудени да използват двигатели на Cummins, които сега се поставят на машините от среден клас – тези с тегло до 450 тона.

Снимка: БелАЗ

fallback
  • #11
    До 11 ( преди 3 години )
    Другарю зомбиран комунист 11,обясни защо Беларус доставя двигателите от Ролс Ройс,а не от Русия. Нали твърдиш че санкциите срещу Беларус и Руската федерация изобщо не им вредят и че дори са им помогнали да възродят собствени производства?А защо любимата ти руска *** не наложи аналогични санкции на Запада.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    От тези санкции КТА МАДАРА сега произвежда... плугове!!! А преди камиони правеше, после мостове за КАМАЗ! Реши Бойко да прави санкцийки на Русия, Путин направи контра санкции и КТА МАДАРА ОСТАНА С ПРЪСТ В.... и 2000 произведени моста...
  • #9
    Миньора ( преди 3 години )
    До 5. Не брой гумите, ел. двигателите са 4 и правилно са сметнали братушките че им трябват 2 дизелака за подкрепа, щото това са 800 тона. Само си представи разход на гориво от около 3 - 5 тона дизел за 8часа работа.
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    До 7 те и на руснаците им спряха много неща с тези санкций,но като гледам не са фалирали както ви се иска а напротив възродиха собствени забравени производства,така ще стане и с беларуския завод за свръх тежки самосвали. Щом Беларус е с Русия,тези глупости като в статията въобще не ги бъркат,но виж тези от които са получавали ще им секнат кинтите от тази загуба. Мисли глобално не поминутно.
  • #7
    Стефан ( преди 3 години )
    До 7 - Пък те щото ВАГ, Тойота и т.н. си правят всичко сами, разбийш ли...
  • #6
    //// ( преди 3 години )
    И какво е общото между колело и гума?
  • #5
    до #5 ( преди 3 години )
    А ти научи каква е разликата между колело и гума :)))
  • #4
    dffbdfdf ( преди 3 години )
    Китайците ще им произведат двигатели
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    "...четири електромотора по един във всяко колела ..."!?! Граматиката я оставяме настрани, но явно и математиката му куца на Петър? Петърчо, погледни снимката и виж колко "колела" има камиона:)))
  • #2
    До 2: ( преди 3 години )
    Ти какво точно си направил през живота си?
fallback
Последни