fallback

Mitsubishi се присъединява към бизнес-модела на Dacia

Японската компания готви електромобил за 18 000 долара

Mitsubishi ще последва примера на Dacia, с който са в един алианс и ще предложи достъпен електромобил. Той ще струва под 2 млн. йени (18 100 долара) и ще бъде най-евтиният модел на ток, предлаган на японския пазара.

В основата на електромобила е моделът Minicab MiEV, но той ще получи по-евтини батерии, които ще позволят намаляване на цената. Факт е, че в момента Mitsubishi предлага бензинов автомобил за около 15 000 долара, но идеята за направата на подобен електромобил е знак за нов бизнес-модел, който ще развие японският производител.

Партньорът в алианса Renault наскоро представи своята Dacia Spring, която струва 16 900 евро (20 300 долара), като я обяви за „най-достъпната електрическа кола в Европа“. Разбира се, по-ниската цена означава и по-ниска производителност – Spring изминава около 240 км с едно зареждане, докато моделът на Mitsubishi ще има пробег от едва 150 км.

Не бива обаче да се забравя, че не толкова отдавна автомобилните производители предлагаха подобни модели на много по-висока цена. Благодарение на различните държавни стимули колите на ток от ниските класове съвсем скоро ще се окажат по-евтини от моделите с бензинов двигател.

Според експерти, решението на Mitsubishi и на Dacia скоро ще бъде последвано и от други масови производителите. В Япония, Западна Европа и САЩ пазарът на електромобили все още е фокусиран предимно върху по-скъпи и качествени превозни средства, но пък в Китай много успешно се продава струващия едва 4000 долара HongGuang Mini EV.

Неговият производител се готви да започне да го предлага и на други пазари, като на някои от тях цената му ще бъде различна, но все още доста ниска. А това ще означава, че достъпните електромобили, макар и с малък пробег, ще имат доста добро бъдеще.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Това е бъдещето.Следващият ми автомобил ще бъде електрически!
  • #16
    Същия ( преди 3 години )
    измислино е, не са лоши бъгита
  • #15
    Грозен ( преди 3 години )
    мисълта ми е драги люлинци и останалите по-въздуха повечко ток да изпращаме към батериите, А... мисля, мисля го.....
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Най добрата градска ел кола обаче е Рено Зое
  • #13
    AAV ( преди 3 години )
    За града няма нищо по-подходящо от малка електрическа кола. Който е карал Spark (VW e-Up, Skoda Citigo iV, BMW i3) може да го потвърди. Пъргаво в трафика, лесно се провира и паркира, разполага с всички минимално необходими удобства - "автоматик", климатроник, музика или пък... тишина. Искате или не - това е бъдещето. За БГ може би малко по-далечно, но все пак...
  • #12
    sam ( преди 3 години )
    е що тъй се подигравате... тези ел. тротинетки ще се купуват като едно време по комузима, тия малките бързоварчета дето правехме кафе Инка...
  • #11
    край ( преди 3 години )
    До 8. грешни са ти представите. Представи си паркинга пред бл.444 в Люлин обърнат на детска площадка и градинка, люлинчани качени на метрото.Пред блока ще има две коли - циментирани и оставени за игра на децата.Ел. колите ще направят тази фантазия реалност.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    Шкода не са никакъв конглокент на Дачия скоро Дачия ще купи фалиращата Шкода
  • #9
    а някога ... ( преди 3 години )
    Митсубиши беше велик автопроизводител...
  • #8
    Супер ( преди 3 години )
    Представям си паркинга пред блок 444 в ЛюлинПълен с Дачии и удължители към терсите на 12 , 13 и 15-ти етаж.
fallback
Последни