IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Audi увеличава пробега и мощността на e-tron

Модернизираният SUV излиза на пазара заедно с бъдещото Q6

Audi планира да обнови електрическия си SUV e-tron и неговата купе-версия e-tron Sportback през 2022 година. Промените ще са масивни, като ще включват ново поколение батерии, позволяващи по-голям пробег, по-ефективни електромотори, както и подобрена електроника за управление на задвижването.


Audi e-tron


С планираната промяна, двата кросоувъра- близнаци ще трябва да завършат жизнения си цикъл като флагмани на марката поне до 2025 година, когато ще бъдат заменени от изцяло нов SUV-модел, който най-вероятно ще носи името Audi Q8 e-tron. И ще е доста по-различен от настоящия Q8, който напълно вероятно няма да получи наследник с конвенционални или хибридни двигатели.

На база източници от Audi, изданието Autocar споделя информация, че новите акумулатори на e-tron ще позволяват пробег с едно зареждане до 600 км. За сравнение, настоящата батерия с капацитет 95 kWh позволява пробег от около 400 км. Обновеният модел ще разполага и с подобрена система за рекуперация на енергията.

Първите два модела от нарастващата електрическа гама на Audi, бяха представени съответно през 2018 (e-tron) и 2019 (Sportback) година. Те са базирани на модифицирана версия на архитектурата MLB, която оригинално е разработена за конвенционални двигатели. И мнозина вярваха, че те ще бъдат заменени от бъдещия Q6 e-tron, който ще е на новата платформа за електромобили РРЕ, разработена заедно с Porsche.


Audi e-tron render
Audi e-tron фейслифт: рендер от Autocar


От Audi, обаче, заявиха, че очакваният през 2023 година Q6 ще е по-малък на размери от сегашните електрически кросоувъри и ще е сравним по-скоро с настоящия Q5. Затова подготвят и фейслифт на по-големите e-tron модели, които, както споменахме, ще се задържат на пазара до идването на бъдещия Q8 e-tron.

Преди на пазара да дойде Q6, Audi планира да лансира още един електрически SUV, най-вероятно ексклузивно за китайския пазар. Той ще бъде 7-местен дериват на Volkswagen ID.6 (също за Китай) и ще се произвежда от джоинт-венчъра Audi-SAIC в Шанхай.

0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чук до #4 ( преди 5 месеца )
    А като те заключи запалена избира ли ти място за полагане с урната?!))) Смехурко!
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Чук до #2 ( преди 5 месеца )
    Тук става въпрос за автомобили а не за консерви-убийци!!!
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    до 3 ( преди 5 месеца )
    Не малко, а една движеща се част, колега - ротор. Тези аудита даже са двумоторни, т.е. няма сценарий да те оставят на пътя. Хипотетично да откаже единия, продължаваш на другия и пак имаш над 200 коня.
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 5 месеца )
    След една година ще увеличат пробега с 1/3, че кой тогава да бърза да си го купува сега?
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Минтирит ( преди 5 месеца )
    Е кой те кара да се съгласяваш? Разбира се че може да й кажеш да си гледа работата, защото не си луд да си хвърляш парите за спирачки, само защото бил отказвало едното колело, при положение че другите три си хващат идеално... все още! Както казах, първо трябва да потвърдиш ходенето до сервиз и не е задължително! Както и при тебе не е задължително да ходиш за смяна на масло всеки 20 хиляди километра, при положение че колата си върви. Само дето не може да ти запише сама час в сервиза за смяна.
  • #6
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )
    Електричарските пробези са чисто пожелателни. Дори да постигнеш дадения от производител пробег - това убива батерията! Падне ли под 10 и напънеш ли я над 80% - вече я експлоатираш неправилно - само до тук си с 30% назад от заявеното, без фактори като околна среда и стил на шофиране. Та от 600-те или се задоволяваш с 400 или прецакваш батерията - ти все си прецакан :)
  • #5
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 5 месеца )
    Значи "колега" 4, викаш, че нямало да знам, че имам проблем, ама трябвало да ида да го оправя?.. И без признаци ще ида на едната гола вяра да потроша време и пари в сервиза... ахъммм баш :)
  • #4
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    Тесла се самодиагностицира, и при проблем те пита дали ти е удобно да я закараш до сервиза на еди коя си дата в еди колко си часа и ако дадеш съгласие, ти записва автоматично час в сервиза в който вече са поръчали частите и знаят точно какво ще правят и още с влизането на автомобила в халето, директно започват ремонта, без да губят време за диагностика и да се чешат по главите за какво си дошъл! В повечето случаи дори няма да се сетиш, че има някакъв проблем за да идеш на сервиз.
  • #3
    11 rate up comment 0 rate down comment
    До долния ( преди 5 месеца )
    Ти да видиш! А защо си мислиш, че ще намериш специалист за най-новите бензинови или дизелови двигатели на audi, които имат 10 пъти повече части, включително датчици и електроника, които е много по-вероятно да дадат дефект, отколкото на електромобил с малко движещи се части, на който повечето от повредите могат да бъдат диагностицирани дори по интернет?
  • #2
    2 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 5 месеца )
    400км смех пълен ТЕсла имаше 500+ преди 10 години