fallback

Ferrari представи кола с рекордна литрова мощност

Новото 296 GTB е първият модел от Маранело с 6 цилиндъра от над 40 години насам

За пръв път от над 40 години Ferrari представи нов сериен модел с двигател, по-малък от 8 цилиндъра. Новата кола се нарича Ferrari 296 GTB, като името идва от работния обем на V6 мотора (2992 куб. см) и от броя на цилиндрите му. За последен път италианската компания имаше шестцилиндров модел в края на 70-те с Dino, който обаче не носеше емблемата с подскачащото конче и се водеше като отделна, дъщерна марка.      На снимката е специалната версия Assetto Fiorano - допълнително олекотена, с повече карбон, със задно стъкло от лексан и с ливрея, която препраща към легендарното Ferrari 250 Le Mans        Ако три литра ви звучат твърде малко като за Ferrari, нека да уточним, че новата кола е плъг-ин хибрид и по никакъв начин не звучи като компромис от гледна точка на способности. Първо, самият двигател е изцяло нова разработка, различна от нашумелия Nettuno V6 на Maserati. За пръв път инженерите на Ferrari са разположили турбокомпресорите в долината на V-то, което намалява теглото и понижава центъра на тежестта. Самите компресори са IHI, способни да се развъртат до смайващите 180 000 оборота в минута. Благодарение на тях двигателят дава чиста мощност от 654 конски сили, или по 218 коня на литър обем, което според Ferrari е световен рекорд за литрова мощност при сериен автомобил. Koenigsegg Jesko 1 развива 320.1 коня за литър обем, но е в ограничена серия. Иначе рекордът за литрова мощност без принудително пълнене е на Ariel Atom - едва 124 коня за литър.      Задвижването на 296 ще се използва и в бъдещия Purosangue, първия кросоувър на Ferrari         Освен на новаторския си бензинов двигател, новото Ferrari може да разчита и на задно разположен електромотор, който добавя 164 конски сили. Общата системна мощност е 818 коня, със 740 Нютонметра максимален въртящ момент. Благодарение на това ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 2.9 секунди, колкото и при 8-цилиндровото F8 Trubuto. Но ускорението до 200 км/ч става за 7.3 секунди, с половин секунда по-бързо от F8. Само максималната скорост на новия модел е малко по-ниска - около 330 км/ч.             Ferrari 296 печели и задочното състезание с главния си конкурент McLaren Artura, чиято комбинирана мощност е 671 коня, и който е по-бавен с една десета до 100 км/ч и с цяла секунда - до 200 км/ч.

При новото Ferrari мощността се разпределя чрез 8-степенен автоматик с двоен съединител, аналогичен на този при SF90 Stradale, Roma и Portofino M. Батерията на новия хибрид е 7.45 киловатчаса и е монтирана под пода на автомобила. Автономният пробег само на ток е 25 километра.      Dino бе последната кола от Маранело с V6, но всъщност не носеше логото на Ferrari         Забележителното е, че хибридната система не е повлияла твърде на теглото: 296 GTB тежи 1470 килограма - само с 35 повече от F8 Tributo.

Колкото до дизайна, италианците уверяват, че вдъхновението е дошло от 250 LM, една от легендарните им състезателни машини от зората на 60-те години. Активният заден спойлер е заемка от LaFerrari, а силно дигитализираният интериор е близък до този в SF90 Stradale.

Още снимки на новото Ferrari 296 GTB вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #10
    Ferrari fan ( преди 3 години )
    Поредният шедьовър от Маранело.Респект и Forza Ferrari.
  • #9
    До 8 ( преди 3 години )
    "серийна кола" говори ли ти нещо? А Мерцедес като произведат нещо друго освен думи и рисунки, могат и те да претендират :D
  • #8
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Не са, при по-нови коли оборотите на турбото редовно надминават 100 000. Като се върти с 50тина хиляди реално не прави налягане :)
  • #7
    Автомобилен фен ( преди 3 години )
    180 000 оборота??? Да не сте сбъркали нещо?
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Мерцедес проект 1 е с по-добра литрова мощност 1000к.с. 1,6л двигател, само двигателя е към 600к.с. ама карай, нека се хвалят от Ферари.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Копират от Кьонигсег и Бугати.
  • #4
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    ...а едни хора ми сравняваха Т'слъта с Ферари... явно в тая криза хапчетата не достигат до всички!!! 218 кс от литър и то при всички ограничения, които "еко" хахавелниците налагат... е тва вече е инженеринг!!!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    VAG групата също вкараха турбините между главите и имаха големи проблеми с температурата.Дано тези да са сметнали по-добре конфигурацията при положение че и мотора е изодзаде.
  • #2
    //// ( преди 3 години )
    И мечтаем!
  • #1
    Обективно ( преди 3 години )
    тука само мълчим!
fallback
Последни