fallback

5 мита за турбодвигателите, в които още вярваме

Дали са ненадеждни и некомфортни, харчат ли повече гориво: нека проверим

При появата си, турбодвигателите са били достояние предимно на бързи спортни коли. Генезисът на тези агрегати е от моторните спортове, като са си изградили ореола на агрегати, които позволяват висока динамика, мощност и реакция, недостижими за атмосферните мотори по онова време, при това в сравнително компактни обеми.

В наши дни, атмосферните бензинови двигатели вече стават отживелица и турбоагрегатите са основните при пазара на нови коли - тенденция, започнала с екологичните изисквания и стандарти, довели до появата на "даунсайзинга" и продължена със заклеймяването на дизела като основен виновник за замърсяването.

Мнозина потребители обаче все още се страхуват от колите с турбодвигатели и продължават да търсят машини с атмосферни мотори. Основните опасения са, че турбините са капризни и чупливи, че разходите за поддръжка са големи и т.н. И наистина, ако говорим за по-стари коли, проблеми може да има. Особено в България, където всичко на Горубляне е с пробег 136 или 163 хиляди километра и скоро след покупката на кола с турбо, компресорът нерядко "гръмва". Някои неща за турбото са верни и изискват внимание (най-проблемите турбомотори вижте тук); други обаче са същински отживелици, които нямат отношение към модерните агрегати.        5 мита за бензиновите турбодвигатели (ГАЛЕРИЯ)

   

fallback
  • #13
    Христо Христов ( преди 3 години )
    "При появата си, турбодвигателите са били достояние предимно на бързи спортни коли."Ама за турбо дизел ли става въпрос или турбо бензин?
  • #12
    Турбинка :) ( преди 3 години )
    Турбо двигателите не са лоши със сигурност, лошото е че, у нас се вкарват предимно автомобили с доста голям пробег и съответно поизносени. Също така горивата и маслата тук, са с доста съмнително качество, което допринася за прецакването им. Много хора които си купуват турбо кола, чипосват, ремапват и после се вайкат, когато нещо сздаде багажа. Тези двигатели си искат своето си, обслужване, качествено масълце и най-вече да не ги мачкаме като чужда жена :D
  • #11
    До номер 5 ( преди 3 години )
    Точно така колега.Много правилно го обясни.Евала за коментара.Всеки,който разбира от мотори ще те разбере.Респект.
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    До 5Купи си едно мотокултиваторче. Един цилиндър, два клапана, карбуратор. Точно за теб е. Закачаш едно ремарке, вземаш сандъка с инструментите и пътуваш! Пак има електроника, не са чак такива изверги, че освен чистене и настройка на карбуратора да те карат да правиш и настройка на запалването.
  • #9
    Banan ( преди 3 години )
    Ако някой намери на горубляне автомобил под 300-400хил. километра на таблото (1 000 000 реални) да отиде да пусне тото.
  • #8
    //// ( преди 3 години )
    Абе не знаех, че маслото се коксува. За въглища обаче съм чувал...
  • #7
    до 2 ( преди 3 години )
    Няма какво да се "успокоява", нагрятият *** на топлата страна коксува маслото ако спре да циркулира, затова не трябва да се гаси веднага след напиняне.
  • #6
    До 5 ( преди 3 години )
    *** ти вярно ли?Помня бащата колко често ср заиграваше с делкото, чукчето и наковалнята редовно бяха с нагар, дистрибуторната капачка често се пукаше ако нагазиш в дълбока вода..Айде, няма нужда да шежа под колата всяка неделя, за да я карам преЗ седмицата!!Инжекциона е много по-приятелски настроен към потребителя...Иначе да, последните 10г се оляха с електрониката, но всичко е заради еконормите и желанието на младото поколение всичко да е на тъч ...
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Старите атмосферни двигатели са много по добри. Всичко което произвеждат сега е евтина ширпотреба направена единствено с цел увеличение на печалбата на производителя. Излишно усложняват двигателите. Аз най харесвам старите двигатели с карбуратор, блокове направени изцяло от стомана и с по два клапана на цилиндър и верига. Евтино, здраво и надеждно. Няма какво да му се повреди. От както почнаха да слагат електроника тръгнаха надолу нещата и автомобила стана едно много скъпо "удоволствие".
  • #4
    до 2 ( преди 3 години )
    ПРи съвременните двигатели не спира
fallback
Последни