Преди излизането си на пазара най-мощните версии на Alfa Romeo Giulia – GTA и GTAm, бяха одобрени от тези, които знаят най-много за автомобилните състезатели. Един от тях е световният шампион във Формула 1 за 2007 година Кими Райконен. Сета пилотът отново седна зад волана на Giulia GTA, за да оцени окончателната версия на модела.
„Много ми харесва, защото това е автомобил, който може да се използва всеки ден, но в същото време дава страхотно удоволствие на пистата“, коментира в типичния си лаконичен стил финландецът след участието си в изпитанията на двата седана през есента. Тогава той трябваше да оцени шасито и каросерията на спортните коли.
Преди няколко дни Райконен се завърна на тестовото трасе на Alfa Romeo в Балоко (Италия), където да анализира развитието на аеродинамиката на автомобила. Всъщност, още по време на първите тестове, Кими беше дал някои предложения относно някои детайли, сред които са сплитерът и регулируемото крило. Той оцени и цялостния баланс на автомобила.
„При висока скорост колата е по-добра по отношение на баланса. Струва ми се, че колата е по-ниска отпред, като това я прави по-отзивчива и лесна за управление“, обяснява финландският пилот.
От Alfa Romeo обявиха, че процесът по разработка на Giulia GTA вече е завършен, като през цялото време пилотите от тима във Формула 1 – Райконен и Антонио Джовинаци, са работили с инженерите на компанията за настройките на аеродинамиката. Направата на карбоновите детайли по каросерията е била поверена на екипа, който участва през във Формула 1. Така са създадени новата предна броня, странични прагове и елероните. Предните и задните крила се регулират ръчно, за да може да се адаптира притискащата сила според изискванията на водача.
Още снимки от Кими Райконен и двата автомобила - вижте в галерията:
Снимки: Alfa Romeo