fallback

13 датчика в автомобила, които най-често ни лъжат

Някои мамят по замисъл на конструктора, други - от старост. Но и в двата случая това крие опасности

В последните четири десетилетия автомобилите постепенно се напълниха с всевъзможни датчици - в което, разбира се, няма нищо лошо. С колкото повече информация разполагат електронните блокове за управление, толкова по-прецизни са в работата си. Има само един малък проблем: всички тези датчици са склонни да лъжат, както отбелязват експертите на ZR. Някои го правят нарочно, по замисъл на конструкторите; други - от недомислие или пък заради напредването на възрастта им. Понякога грешните им показания не носят особена вреда. Но има и немалко случаи, в които те застрашават надеждността на автомобила.       13 датчика, които най-често лъжат (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #10
    до 9 ( преди 3 години )
    Не променя факта, че така се нарича и като такъв ще ти го продадат в магазините за части. Нпарави си справка
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Много ме дразни като вземат да ми изкачат съобщения на таблото - "посетете сервиз", "тежка авария , идете веднага" , но не ти казва какво е открил компютъра , нито ти изписва номера на грешката.
  • #8
    Никата ( преди 3 години )
    "Дебитомерът се нарича още датчик за обемен разход на въздух."Тц, не. MAF Sensor - MASS AirFlow Sensor - отчита МАСАТА на преминалия въздух, а не обема. Придружен е най-често и термодвойка, за да отчита правилно при всички условия. Изненадвам се, че се бърка толкова често - първите най-ранни модели са били клапа, с потенциометър, която се е местила при определена маса вкаран въздух за време. - Сега е отворен термистор, свързан със схема мереща R при Т(д) и преубразуваща сигнала в PWM
  • #7
    abc ( преди 3 години )
    Банан-е, не всички коли имат датчик за нивото на антифриза в казанчето. Пести се от всичко.За последния споменат датчик за климатика да кажа.... Той следи налягането на фреона да е в определени граници. И не допуска да се включи компресора както при прекалено ниско налягане, така и при прекалено високо. За да не се повреди компресора.Иначе за всички изброени датчици нещата стоят така, общо взето. Има и други датчици по колите, които могат да разиграват също номера на собствениците им.
  • #6
    Banan ( преди 3 години )
    Интересно, ако антифриза изтече от радиатора, проблема с датчика в главата и показанията на таблото ще са най-малкия проблем на водача. До колкото знам има още един датчик които следи за нивото в казанчето за антифриз и започва да дава сигнал за ниско ниво много преди системата да остане на сухо.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Скоростта я измерват според оборотите и от там ако смените размера на гумите има отклонения
  • #4
    кво речи!? ( преди 3 години )
    "Може да се окачва лед по пътя"
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    На моя Фиат датчика за показанията на таблото е завит отзад в блока, какви ли ще са тея скъпи съвременни автомобили дето са копирали от жабарите :D
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Аутомедия скоростта на таблото е ВИНАГИ по висока от реалната скорост. Така е заложено, като според колата и скоростта може да е 3км (до 100) или над 15 (над 160). Елементарно е да го проверите дори с един ГПС..
fallback
Последни