fallback

Volkswagen отново се е пробвал за Alfa Romeo

Както и в предишните случаи, отговорът на офертата е бил отрицателен

В продължение на много години Alfa Romeo е основна цел на Volkswagen, като нещата стартираха още през 2011 година. Тогавашният председател на Борда на директорите на германския концерн Фердинанд Пиех заяви, че италианската марка ще процъфти под чадъра на Volkswagen и ще увеличи продажбите си на 400 000 коли в рамките на 5 години.

Изявлението си Пиех направи при откриване на автосалона в Женева, като го повтори няколко седмици след това. Той предложи на италианците нов турбомотор, който няколко години след това се появи на Porsche Boxter и Cayman. Отговорът на концерна FCA, който притежава Alfa Romeo, е категоричен: „Затворихме вратата на германците (в случая Volkswagen) и те се опитват да влязат през прозоцера“.

Оказва се, че историята не е приключила с това. През 2018 година Пиех вече не е в управата на Volkswagen, но все още има сериозно влияние в концерна. Затова и той моли новия шеф Херберт Дийс да направи опит да купи Alfa Romeо. Дийс изпълнява молбата и по време на среща с главния изпълнителен директор на FCA – Майк Манли, го пита каква е цената на Alfa Romeo. Американецът отговаря, че марката не се продава и двамата повече не обсъждат темата.

Сега италианската компанията вече е част от концерна Stellantis и си гарантира бъдеще поне за следващите 10 години. Къде обаче тя би се настанила в огромното портфолио на Volkswagen AG? Може би като по-достъпна алтернатива на Porsche, но пък там нейните модели ще се сблъскат с тези на Audi Sport. Германците обаче са майстори да предлагат еднакви коли под различна опаковка, така че със сигурност биха намерили място на Alfa.

Снимка: Alfa Romeo

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 2 години )
    Платформите на Фиат от 90-те са много по-модерни от немските. Всъщност с Типо-то от края на 80-те години италианците за първи път въвеждат идеята за модуларност и споделяне. Прекалено изпреварили времето си, защото точно тогава критиката от автомобилните ентусиасти е - защо ще купувам и Фиат и Алфа на различна цена, когато те технически са 60% идентични. С времето хората обаче изгубиха интерес към нещата под капака и затова днес е окей да имаш Шкода-ФВ-Ауди с една механика, но различна цена.
  • #16
    Петко Аниели ( преди 2 години )
    Алфа не може да е немска, тя си е италианска, с италиански дух. Под немско управление всичко ще изчезне от нея. Пиех, като иска алфа да си купи и да кара или да го возят, както си реши.
  • #15
    Не ( преди 2 години )
    Пр..ахте Ауди са и алфа
  • #14
    анонимен ( преди 2 години )
    Алфата е автомобил с подчертан спортен дух и така трябва да бъде. Това става само в Италия правено от италианци.
  • #13
    анонимен ( преди 2 години )
    Хах запритеснявали се да не бъдела голф, а трябваше да се притеснявате, че дълги години беше на платформа фЯт с типичното "качество", а сега ще е на пежо пак с типичното "качество"демек пак си оставате на мачка, пичка и елхичка с големи претенции и малки възможности.В момента съотношението цена/качество очевидно не е добро-висока цена за предлаганото качество и това си личи по ниските продажби. Единствено втора ръка е добре за Бг, че е тънкана и е по-шик и от разните тойоти, фордове и пежа .
  • #12
    анонимен ( преди 2 години )
    wv могат да направят така, че да не фалира , но ще се загуби поне едно от гореспоменатите качества
  • #11
    анонимен ( преди 2 години )
    алфа ако не фалира ще си остане един от най добрите автомобили като се има в предвид съотношение между усещане, стил, цена и качество
  • #10
    v1per ( преди 2 години )
    Ребрандиран голф с емблема на Алфа Ромео - никога!
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    И мойто наблюдение за новите алфи е, че са безупречно изпълнени. Направо съм учуден, особено от Стелвиото. Само тая йнфотейнмънт система дето я слагат в първите версии от 2010 година
  • #8
    анонимен ( преди 2 години )
    Алфа в момента правят много по-качествени и надеждни коли от фолксваген. Никой не желае да работи с най-големите мошеници в автомобилния свят.
fallback
Последни