Представете си, че настигате на пътя някой модерен автомобил. Отдалеч започвате да се чудите какъв точно е. В един момент прилича на BMW. После започва да ви изглежда като Volvo. Накрая се оказва Hyundai.
Американският писател и коментатор Дрю Магари описа наскоро такова преживяване. Сигурни сме, че и вие сте имали подобно. Защото няма спор: в наши дни новите коли изглеждат все по-еднакво. Какви обаче са причините? Решихме да се върнем към разговорите си с няколко от водещите съвременни автомобилни дизайнери, и да ги оставим те да обяснят. Пълните интервюта можете да намерите в линкове под статията.
10 причини новите коли да си приличат толкова (ГАЛЕРИЯ):
Тя влияе не само чрез потребителските вкусове, но и чрез кадровия състав на дизайнерските ателиета. Всъщност дизайнът е една от първите области, в която автомобилните компании започнаха да стават интернационални още през 60-те години: французи правеха дизайна на Mercedes и BMW, италианци - на Austin и Triumph, германци - на Toyota и Nissan. В наши дни дизайнерските отдели са по-пъстри и от сесия на ООН - в BMW например основните фигури в последното десетилетие бяха холандец, датчанин, двама французи, канадец от ливански произход, словак и словенец.
"В която и компания да отидете, отделът по дизайн е най-интернационалният сбор от хора. В това има смисъл - да имаш хора отвсякъде", каза ни преди новият главен дизайнер на Citroen Пиер Льоклер (сам работил преди това за Ford, BMW и Great Wall).
Несъмнено това глобално търсене на талант обогатява дизайна. Но също така спомага да се заличат границите и разликите между отделните национални школи, и създава общ, унифициран вкус.