Редица тунинг-ателиета се занимават с доработката на автомобили Mercedes-Benz, но едно от тях – Brabus, винаги се е отличавало. Тази компания винаги е създавала най-дивите в добрия смисъл на думата проекти. Искате умопомрачителна мощност и динамика? Попадналите сте на точното място.
В Brabus са готови да се заемат както със съвременен модел на Mercedes, така и с автомобили на Smart и Maybach. А има и подразделение Classic, което работи със стари автомобили, както и Startech – за собственици на Jaguar, Land Rover и Range Rover. Като бонус компанията е готова да доработи интериора на яхта или бизнес-джет.
Историята на Brabus започна през 1977 година, като името е комбинация от фамилиите на основателите на компанията – Клаус Бракман и Бодо Бушман. Първият проект е лек тунинг на S-Class (W126), който не засяга техническата част, но скоро нещата се променят.
През 1982 година на S-Class се появава телевизор с видеоплейър, през 1984 година Brabus поставя V8 на Mercedes 190E (W201). Година по-късно ателието попада в книгата на Рекордите Гинес за намаляване на коефициента на аеродинамично съпротивление на седана W124 до 0,26.
В началото на 90-те години започва епохата на V12 двигателя на Brabus. Обемът му достига до 7,3-литра, а мощността – до 800 к.с. По-късно моторът се появява и под капака на S-Class и G-Class.
Най-яките проекти на Brabus (ГАЛЕРИЯ):
Първият опит с автомобил на Maybach е през 2004 година, когато това още е самостоятелна марка и не е част от Mercedes. Обемът на двигателя е увеличен от 5,5 на 6,3 литра, а мощността – от 550 на 640 к.с. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 4,9 секунди, а максималната скорост – 300 км/ч. Предлага се удължен вариант, който вдига 100 км/ч за 5,2 секунди и развива 250 км/ч.
Ателието доработва сериозно интериора, за чиято изработка са нужни кожени ивици с дължина 1,2 км. В салона се появява компютър с връзка с интернет, което е нещо невиждано за това време.
Засега от Brabus все още не са показали своя проект по новото поколение на Mercedes-Maybach S-Class, но пък можем да се ориентираме по предишно – W222. То има мотор с 900 к.с. и 1500 Нм, като вдига 100 км/ч от място за 3,7 секунди и скорост от 350 км/ч. А това е по-бързо от някои модели на Ferrari и Porsche в класически формат с две врати.