В началото на тази година Renault обяви пускането на новата си подмарка Mobilize, която ще е специализирана в създаването на компактни електромобили за каршеринг услуги и за специализирани доставки и товарни дейности в градските центрове. Французите вече доизбистриха концепцията си и показаха какво да очакваме от новото подразделение.
При лансирането на новата марка бе показан прототипът EZ-1. Сега, на неговата база са направени три електрически машини с различно предназначение. Трите модела са определение от компанията като създадени за специални цели и няма да имат общо с основните електромобили на Renault Group. Няма да могат да се закупуват и от частни клиенти, а ще се предлагат единствено под наем.
Първата от тях е Mobilize DUO - двуместна пътническа кола, за собствена каршеринг услуга на автомобилния производител. Габаритите са сходни с тези на Citroen Ami, като от Renault заявиха, че ще използват 50% рециклирани материали за автомобила, а той от своя страна ще може да се рециклира на 95%.
Вторият модел се нарича Mobilize BENTO, като представлява товарен вариант на DUO и разполага с товарен обем от точно един кубически метър. Най-голямата машина се нарича Mobilize HIPPO, като е предназначена за доставка на товари в зони, където е забранено движението на автомобили с конвенционални двигатели - като закрити складове и централните части на градовете.
Голямата "камионетка" има товарен обем от 3 куб. м и товароносимост от 200 кг. Нейната товарна платформа ще е модулна, като отделенията ще могат да се реконфигурират за различни приложения - например с хладилен контейнер, бордова каросерия или товарен фургон. Този модел, според компанията, ще става и за обслужване на крайградски райони, като вероятно ще е и с най-голям пробег.
Без да навлизат в детайли, от Renault дадоха и някои технически подробности. Ясно е, че на автомобилите ще се поставят между един и четири акумулаторни блока с капацитет 2,3 киловатчаса, като максимумът ще е 9,2 kWh. Няма подробности и за пробега, но ще припомним, че Citroen Ami с 5,5 kWh батерия може да измине до 75 км с едно зареждане.
Извън представянето на специализираната гама електромобили, Mobilize ще работи за подобряване на електрическата инфраструктура и ще развива системи за съхраняване на енергия. За последната цел, французите си партнират с германската компания Betteries, която предлага решения за колектори на енергия, създадени от употребявани акумулатори за електромобили. Така, компанията възнамерява да предоставя акумулаторни блокове с капацитет 9,2 kWh за захранване с електричество на места, на които липсва стандартна електропреносна мрежа.
Повече снимки на гамата Mobilize вижте в галерията: