IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Koenigsegg готви революция с гориво от вулкани

Компанията ще извлича иновативни материали от земните недра

Koenigsegg сериозно се посвещава на електрификацията и разработва нов тип батерии с ултрависок волтаж за бъдещите си автомобили. Освен това, обаче, производителят на хиперколи възнамерява да удължи жизнения цикъл на конвенционалните си двигател с нов тип гориво, наречено Вулканол (Vulcanol).


Koenigsegg


За новата технология, създателя на шведската компания Кристиан фон Кьонинсег представи идеята си в интервю с "Блумбърг" като обясни как работи: "Тази технология е разработена в Исландия, като там успяват да извлекат въглероден двуокис от полуактивни вулкани и да конвертират газовете в метанол".

"Ако вземете този метанол и с него захраните заводи, които правят конверсиите на други горива и след това захраните кораба, който превозва такива горива към Европа, САЩ или Азия, по този начин в един автомобил ще може да заредите гориво, което е напълно неутрално откъм вредни емисии".

Вулканолът произвежда с около 90 процента по-малко въглеродни емисии и според фон Кьонинсег, автомобил който използва такова гориво и е оборудван с правилните системи за очистването му след изгаряне "би могъл по някакъв начин дори да изчиства частиците в атмосферата, докато използвате двигателя си".


Koenigsegg


За да подпомогне компанията си в похода към електрификация, Кьонинсег наскоро нае бившия мениджър от Tesla Евън Хорески, който ръководеше строежите на гигафабриките в Невада и Шанхай. Хорески ще бъде главен мениджър по индустриалните процеси в Koenigsegg и ще трябва да подобри въглеродния отпечатък на компанията и да внедри екологичните технологии в широка гама нови модели и задвижващи системи.

В интервюто си за Блумбърг, Кристиан фон Кьонинсег определи компанията си като "двигателен агностик". Това определение шведският предприемач обяснява с факта, че Koenigsegg успява да комбинира най-важните неща и технологии, налични по времето на създаването на даден модел, като отива и отвъд.

"Не сме зациклили в традиционните технологии за вътрешно горене. Технологията, която разработваме е наистина от следващо поколение и отвъд всичко, което съм виждал на пазара, същото се отнася и за следващото поколение електрификация. Като комбинираме тези технологии по интересен начин, успяваме да направим продукта си забележителен и възможно най-конкурентен, докато същевременно е с възможно най-малък екологичен отпечатък", категоричен е собственикът на компанията.

0 от 500
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    хора без работа в едната част на континента хората се топлият като горят животински *** в другата част ще преработват въглерод в гориво ама верно плешаците им има нещо
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Глпците пристигнахаХа сега кажете с каква технология и базирана на кой физичен принцип ще вземете ЦО2 от атмосферата да ви е.м прста Оня долния какъв водород по чист от батериите бе глипак кое му ечистото електролизата ли а енергия от къде от горене на газ и въглища Да ви набия един чомбер у челата кой ви ражда бе да му
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    RD ( преди 1 месец )
    В момента Кьонингсег наемат маса работници, за да увеличат производството. Кристиан е пич. Ако имах малко повече пари щях да отида и да работя за него безплатно, само заради вдъхновението! Ама трябва да се яде...
  • #9
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Гочето с голфа ( преди 1 месец )
    Чичето трябва да е разбрал, че всеки бизнес е до време. Преди 100 години що кочиаши останаха без работа.Света се променя. Свръх богатите изобретяват нови бизнеси, а не търгуват с фосили под една или друга форма. Опитите да се възроди цяла една вредна промишленост са безуспешни. Телефоните с копчета и телевизорите с кинескопи, няма как да се върнат.
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    Кристиан слага в малкият си джоб огромни корпорации с огромми бюджети. Бих се заслушал в това което споделя. Но иначе тук професори много, готови са да се присмиват на всеки, от 9 до 6, само шефа да не ги види, че не бачкат. Това е само в сучай, че не са просто безработни.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До долния ( преди 1 месец )
    Браво! Докато четях статията точно това си мислех. Водородът е още по-чист от това ново гориво, но въпреки това няма бъдеще само и единствено заради високата цена. Иначе е много по-чист от батериите.
  • #6
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    То въглероден диоксид и от атмосферата може да си вземеш, не ти трябва вулкан (освен ако не искаш да му лепнеш някакво крещящо име) но процеса на превръщане Co2 в метанол е толкова скъп, че дори е смешно да се говори за такива горива. Нищо неможе да се сравни с цената на това да го извадиш готово от нефтен кладенец но дори и така, тока е 4пъти по-евтин от бензина в момента. Та не виждам как ще произведат нещо, което разумен човек да си купува.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Д-р.Куртев ( преди 1 месец )
    Мдааа, преди беше озоновата дупка,сега ще е въглеродния отпечатък...
  • #4
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вулканол, хахахаха - поредната измислица за реанимация на ДВГ. Големия въпрос е колко ще струва - отговора достатъчно, за да караме на ток и да не се замисляме за тази глупост.
  • #3
    3 rate up comment 5 rate down comment
    джъст -А- мен ( преди 1 месец )
    Ми, много ясно, защо Поршета, Феррарита, БеНеВета и прочие селски машинки им гълтат прахта на тия, просто щото нема кой да ги задмине въпросните КРАЛски ЯЙЦА! А и технологично са с некоя-друга петилетка пред останалите бавнички ЕВРО-ръмжачки!!!