fallback

Volvo XC70 или Subaru Outback – какво казват собствениците?

Комбита с предимства на кросоувъри, които ги прави още по-популярни

В случая съперници са две легендарни автомобила - Volvo XC70 или Subaru Outback , които са известни със своята здравина и надеждност. Тези модели отдавна са се утвърдили като успешни и на пазара на употребявани коли, което ги прави още по-ценни. В случая те трябва да се вместят в бюджет от около 17 000 евро. Какво обаче казват техните собственици, които са най-добре запознати както с положителните им качества, така и с проблемите им.

Volvo XC70

За тази сума може да се открие екземпляр от второто поколение на модела, произвеждано от 2007 до 2016 година с фейслифт през 2013 година. Цените на автомобила варират доста в зависимост от годината и оборудване, като на пазара има достатъчно предложения.

Повечето бройки са със задвижване на четирите колела и автоматична скоростна кутия. Слаби двигатели няма, но най-често се срещат 3,0-литровия бензинов мотор с 304 к.с. и 2,0-литровия дизел със 163 к.с.

За какво хвалят Volvo XC70?

Надеждност, интериор, проходимост, управляемост и голям багажник са сред стабилните предимства на автомобила.

David Kurakin: „Изминах 150 000 километра, като освен редовното обслужване не съм правил почти нищо по него. На 100 000 км смених вихрови клапи. Признавам обаче, че сменях маслото на по-малки интервали от посочените – на всеки 10 000 км. Купих колата с най-високото ниво на оборудване и всичко по нея работеше, когато я продавах. Веднъж съм чистил двигателя и турбо-ямата на практика изчезна, а разходът спадна. Имам и една катастрофа – спрях в задницата на един Ford и направо я смазах. На моята кола пострада единствено регистрационният номер“.

Loup: „Няма съмнение относно комфорта, надеждността, управляемостта, ергономичността на интериора и динамиката на автомобила. Това петото ми Volvo поред, преди това съм имал S40, XC70 от 2003 година, S80 от 2006 година и 2009 година, както и отново XC70 от 2012 година. Карал съм всяка поне 3 години и нямам колебания относно марката. При по-дълги пътувания препоръчвам дизела, защото разликата в разхода не е малка.“

Алексей: „Колата ми е с пробег 80 000 км и мога да направя някои изводи. Тя е надеждна - до момента няма нито една повреда, сменяни са само консумативи. Дори една крушка не е изгоряла. Зимният пакет, който ползвам, е много полезен в студеното време. В глада харчи 8,5 дизел, а извън него – около 7 литра. Мощността (181 к.с.) е достатъчна за спокойно изпреварване. Видимостта е отлична, а седалките – удобни, така че дори на дълги разстояния не се изморявам.“

За какво критикуват Volvo XC70?

Ликвидността, качеството на сглобката и висок разход на гориво са нещата, които най-често не се харесват на собствениците.

VR Company: „Това е служебен автомобил и като цяло не създава особени проблеми. Кардановият вал обаче беше сменен на 75 000 км. Обслужването също не е от евтините, което не е за пренебрегване.“

Gianni: „Подмяна на двигателя с 57 000 км – как ви звучи това? Въпреки, че дефектът определено беше фабричен, гаранцията на автомобила беше приключила и се наложи да си го платя, а това е сериозен разход. Има и още няколко дребни проблеми, които се наложи да бъдат отстранени, а те са много дразнещи. Особено, когато става дума за подобен автомобил.“

Andrew Oprisko: „Определено не случих на автомобил, защото почти постоянно съм в сервиза. Започна се с дребни ремонти – развали се моторчето на задната чистачка. После от строя излезе и нагревателят на предния прозорец, като той беше последван и от електрическата система, регулираща външните огледала. Отказа и електрическото отваряне на прозорците, както и заключването на вратите. Мислех си, че като карам Volvo, подобни неща няма как да се случат, но явно не е така. Освен това, ремонтите не са никак евтини“.

Subaru Outback

Историята на този модел е по-дълга от тази на днешния му съперник. Поколенията на Outback се сменят по-често в последно време. За посочения бюджет кандидат-купувачът може да се вмести в четвъртата генерация на модела, произвеждана през периода 2009-2014 година с фейслифт през 2012.

За какво хвалят Subaru Outback?

Надеждност, управление, интериор и голям багажник - накратко, всичко, заради което хората обичат кросоувърите.

Liliya: „Всичко е супер! Фаровете светят ярко и надалеч, кабината е комфорта и кара човек да се чувства сигурен. Управлението е много приятно. Има предостатъчно място в салона, както и голям багажник. Производителят е помислил за всичко. Аз, например, живея с студен район, но през зимата интериорът се затопля за минути.“

VeliRon: „Това е второто ми Subaru, преди него имах Forester, което карах 4 години. В момента колата ми е на 220 000 км, като няма никакви повреди. През цялото време е обслужвана при дилъра, от който я взех. Доволен съм както от поведението на пътя, така и от разхода на гориво.“

Анатолий Булик: „Преди Outback карах Ford Focus, а след това и Fusion. В сравнение с тях Subaru е от друга планета. Моето с ръчна скоростна кутия и двигател със 167 к.с., като разходът не надвишава 8 л/100 км. Вярно е, че на моменти този мотор не е най-подходящ за толкова голям автомобил, но пък се свиква. Освен това, има огромен багажник, който го прави още по-ценен при пътувания. Дори при ниски температури интериорът бързо загрява.“

За какво критикуват Subaru Outback?

Разход на гориво, качество на боята, лоша шумоизолация и вариатор – това са нещата, към които имат претенции собствениците.

Kuzmin: „За 1,5 години експлоатация се наложиха 4 ремонта по гаранция. Единият от тях беше заради неправилна заварка на каросерията. Оказа се, че са произведени много такива автомобили, чиито собственици са пострадали от действията на компанията, а и тя не е взела достатъчно мерки.“

Strange: „На 6-ата година изчезнаха късите светлини (ксенонови). Фаровете светеха, но не осветяваха. Разрових се из форумите и се оказа, че това е стар проблем на Subaru – рефлекторът в самите фарове изгаря. Не ми харесва работата на ESP-системата, която си работи, както пожела. Видимостта също не е на добро ниво особено отляво. При определени обстоятелство, особено през нощта, може да не бъде видян преминаващ пред колата пешеходец.“

NV: „Не съм доволен от система за задвижване на четирите колела, която работи много странно. Не се включва, когато се наложи, както и обратното – задейства се, когато няма нужда. Шумоизолацията е под всякаква критики, като е невъзможно да се определи какво скърца – пластмасата в салона или окачването. Кормилната колона е прекалено ниска и дясното ми коляно постоянно опира в нея. Педалите – газ и спирачка, също не са никак удобни.“

Извод

Въпреки големия брой положителни отзиви, собствениците имат доста оплаквания от тези два легендарни автомобила, така че спорът между тях определено е много оспорван. Затова и изборът е строго индивидуален за всеки кандидат.

fallback
  • #31
    анонимен ( преди 3 години )
    Ехо а що не кажете за мотора 3.6 с 260 коня при аутбека айде ако ще качвате информация нека да е правдива
  • #30
    Volvo ( преди 3 години )
    Волво е най-доброто.Безопасността е най-важната,а Волво са номер едно.4х4 системата им се е доказала.Volvo for life!
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    Субару е най-добрата и качествена марка в света. След като фалираха сааб, това е последната марка, която поставя на първо място клиентите си.
  • #28
    анонимен ( преди 3 години )
    Естествено - субару. Волво напоследък вдигнаха надеждността и правят доста качествени машинки, в случая основния им проблем е, че 4х4 системата им е трагична.
  • #27
    анонимен ( преди 3 години )
    Като собственик на няколко аутбека през живота си и преди това смяна на наистина доста разнообразни автомобили, бих казал, че именно боксер двигателя прави Subaru различен и специаллен от всичко останало. С ниският център на тежеста, Аутбек създава усещането на управление на нисък "нормален" автомобил , коеото не е характерно за XC70/allroad. Имам доста добри впечатления и от трите, определено Subaru се кара най-спокойно и приятно, конкретно когато се стига до доказване на офроуд възможности.
  • #26
    Форко ( преди 3 години )
    Единственото кофти на Субару е, че не е за балъци. Професионалисти потвърждават, че се свиква по-трудно, когато си карал ВАГ-аджийски таралясници, но с времето всички в този клас стават смешни. Кога започнаха Волво да правят подобни автомобили, че да претендират за проходимост. Качете се на 3.6 Аутбек, а после елате да спорим! Японеца е направил масовка, а Волво - хиляда разновидности, да си тестват фантазията и сервизите :) Без лоши чувства, но факт.
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Хора чули от междублоковите пространства за безопасност, 4х4 задвижвания и надеждност коментират. Дънинг-Крюгер ефекта е в пълна сила. Момчета, карайте каквото ви е кеф, ама не се излагайте така.
  • #24
    Георги Г. ( преди 3 години )
    Какво ще рече яко сервизен? Смяна на ремъци със 160К километра гаранция във Мото Пфое на ХС 60 - 450 лева. Смяна на ремъци на Голф 5, в нелицензиран сервиз със 60К км живот, без гаранция - 400-500 лева. Смяна на верига на една обикновена Хонда Сивик - 2К със живот по - малък от на ремъците на Волвото...Какво повече има да говорим? Гуми Мишлен 17 - ки за Пасат 7/8/Ауди А4 след 2010- а - 250 лева бройката. Гуми за Мишлен за ХС 60 - 260 лева бройката.Накладки ТРВ/АТЕ - ХС 60-100 леваСкъпотия ...
  • #23
    Това са. ( преди 3 години )
    Волво луксозен и удобен автомобил ама яко сервизен.Субару нито луксозен и удобен , и трошлив . Само са прехвалени.
  • #22
    Георги Г. ( преди 3 години )
    Волвото може да има малко консервативна външност но: Много по - безопасен е от Субарото, оставете, че и двете имат по 5 звезди на краштестовете. Те са до 64 километра в час. Вижте в Youtube клипове на реални катастрофи с двете коли и крайния резултат. Напишете в Google Volvo XC70 Body structure и същото за Субарото + всички допълнителни системи за сигурност, включително системата за предпазване от камшичен удар, която в Субарото я няма и Цветков загина.
fallback
Последни