fallback

Защо вариаторът е "най-неприятната" трансмисия?

Ето кои са най-дразнещите недостатъци на безстепенните кутии

Безстепенните (или вариаторни) скоростни кутии са измислени в Германия, но далеч по-голямо разпространение получават в Япония. Много автомобили от Страната на изгряващото слънце използват такива трансмисии, които в процеса на експлоатация са доказали своята ефективност. С "безстепенни автоматици" са оборудвани редица познати коли дори и на европейски производители, които използват общи платформи с японските си партньори.

Вариаторните трансмисии са доста икономични и не по-малко важно за автомобилните производители - доста по-евтини за производство. Но наред с плюсовете си имат и редица важни недостатъци, които оказват огромно влияние върху продажбите.

Ето кои са тези несъвършенства, които са донесли на тези кутии прякора "най-неприятната трансмисия":

Защо вариаторът се счита за "най-неприятната" трансмисия (ГАЛЕРИЯ)

fallback
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Може би освен Тойота, никой друг не слага вариатор защото е много добър, а защото е евтин. Ама тук го изкарват пълен ***. Едва ли е точно така предвид че Субару, Хонда, Тойота, Рено/Нисан го слагат на големи СУВ-ове с 4х4 - колкото и да са градски, който си ги е взел все излиза 1-2 пъти в годината на сняг поне да отиде на ски и издържат.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Преди години карах ZF6HP скоростна кутия и за 12 години не съм сменял масло и работеше като пушка. Чак като я продадох новия собственик се обади след 2 години и колата беше на 250хил км и каза ще почнала да придърпва. Казах му да смени маслото и се оправи. Тука някакви коментират смени на 35хил км на вариатори. Той тоя вариатор златен ще ми излезе след 10 години експоатация ако трябва толкова често да го обслужвам.
  • #2
    И CVT-то е за ремонт ( преди 3 години )
    Единствено трябва да се внимава с АТФ-а при смяна и смяната да е по-честа на 45-35 хиляди.Трансмисионната течност трябва да е на производителя на трансмисията. Ако е тръгнала e-CVT-трансмисията се познава по следния признак при спиране на светофар и потегляне водачът има чувство, че бучи,а не върви.За сведение новите вече са под напрежение и колата тръгва по-рязко.Трансмисията е на практика не по-лоша от обикновен автомат, но тук няма съвестни сервизи.Най- често слагат по-евтин АТФ за 20-чка.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Не ускорявайте рязко, не намаляйте рязко, не боксувайте... да ти таковам и кутията.
fallback
Последни