fallback

Защо вариаторът е "най-неприятната" трансмисия?

Ето кои са най-дразнещите недостатъци на безстепенните кутии

Безстепенните (или вариаторни) скоростни кутии са измислени в Германия, но далеч по-голямо разпространение получават в Япония. Много автомобили от Страната на изгряващото слънце използват такива трансмисии, които в процеса на експлоатация са доказали своята ефективност. С "безстепенни автоматици" са оборудвани редица познати коли дори и на европейски производители, които използват общи платформи с японските си партньори.

Вариаторните трансмисии са доста икономични и не по-малко важно за автомобилните производители - доста по-евтини за производство. Но наред с плюсовете си имат и редица важни недостатъци, които оказват огромно влияние върху продажбите.

Ето кои са тези несъвършенства, които са донесли на тези кутии прякора "най-неприятната трансмисия":

Защо вариаторът се счита за "най-неприятната" трансмисия (ГАЛЕРИЯ)

fallback
  • #24
    Василев ( преди 1 година )
    От автоматик на вариатор, е като от кон да се качиш на коза.
  • #23
    анонимен ( преди 1 година )
    CVT никога повече. Тотал щета
  • #22
    Някакъв ( преди 1 година )
    Когато на спортни коли сложат CVT, тогава са достигнали нивото на ZF. Мнуго шумна кутия и двигателят ще изкърти капака при набиране.
  • #21
    Георги Пенчев ( преди 1 година )
    Бях се навил за Хонда Сивик със CVT, но след като тествах една с този вариатор, тотално се отказах. Това са кутии за непретенциозни потребители. Абсолютна глупост, от която няма нито икономия, нито каквато и да била друга полза.
  • #20
    Стефан Генчев ( преди 1 година )
    Карах Тойота Аурис със CVT. За два месеца не успях да свикна с този шум и виене на кутията. Това е най-отвратителната скоростна кутия, с която съм се сблъскал. Една недомислица!!
  • #19
    Мале Мале ( преди 1 година )
    По-големи глупости не бях яел.
  • #18
    ЛЮБОМИР Мишев ( преди 3 години )
    Имам prelude '79 с вариаторна ск. кутия. Над 900000 хил .км е. И колата си върви ок.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    До 19Защото са ***, братле! Германската кутия е на Ауди и е много по-сложна като изобретение от тази на варненеца. Но кой да чете...
  • #16
    Алексей ( преди 3 години )
    На Корола 2018 година CVT е много слаба. След третата зима сдаде багажа, а няма и 40 000 км. Да, на студено е настъпвана да катери баир, около 4-5 км, преди това е подгрявана 3-4 минути, но сдаде багажа гаранционно. И сега дилъра не иска да я смени за негова сметка. Та правети си сметка с тези вариатори. Те са за иделани условия и много щадяща експлоатация.
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Доколкото съм запознат безстепенната кутия е създадена от българина Румен Антонов в Париж... Не знам защо всички изобретения ги пишете от Германия
fallback
Последни