fallback

Пет начина да спасите двигателя от надирания

При съвременните мотори те са несравнимо по-голяма опасност, отколкото бяха преди 15 години

Животът постоянно ускорява темпо в последните десетилетия - включително и при двигателите с вътрешно горене. Навремето цилиндрите и буталата бяха едни от най-издръжливите компоненти - често се случваше автомобилът да ръждяса и да се разпадне, преди двигателят да откаже.               При старите агрегати с хода на времето стените на цилиндрите се оглаждаха и ставаха огледални, полите на буталата постепенно губеха слоеве метал и изтъняваха, а в горната част на цилиндъра бавно се образуваше "стъпалце" в зоната, където спира горният компресионен пръстен. Всичко това бе постепенен, доста бавен процес. Съвременните двигатели обаче често приключват живота си по друг начин: при тях се образуват надирания. Това е доста по-бърза смърт. Нека видим какво я причинява, и пет добри съвета от експертите на ZR как да я избегнете.

Надиранията: причини и 5 начина да ги избегнем (ГАЛЕРИЯ):

 

 

fallback
  • #9
    Случайно минаващ ( преди 1 година )
    Доживях да видя смислена статия! Единствено съвета със смяната на блока ми е безумен. При новите автомобили цената е умопомрачаваща, а и блока върви с нови бутала и сегменти като минимум. Допълнителен съвет: следете си температурите на маслото и охлаждащата течност на мултимедията - много коли с алумин-силициеви блокове го имат като функция. При завишени теператури отнемате газта и поддържате 80-90 километра на около 1500 - 2000 оборота, за да въртят маслената и водната помпи и вятъра да охлажда
  • #8
    Българина ( преди 1 година )
    До #7: или електричка.
  • #7
    6. Не изкарвайте кол ( преди 2 години )
    Купете си колело.
  • #6
    Разбирач ( преди 2 години )
    Има малък нюанс в едната от причините. Какво се случва ако прекъсва един или няколко цилиндъра( напр. заради проблем в запалителната система) - изпускателните клапани се отварят за да изпуснат отработените газове, но в цилиндъра няма налягане и в същото време преди катализатора имаме по-високо такова от работата на останалите цилиндри. В следствие на което цилиндъра по време на изпускателния такт засмуква изгорели газове примесени със финни частици от керамиката на катализатора
  • #5
    abc ( преди 2 години )
    Е тоя на първата снимка виждате ли го?....Е така изглежда собственик на премиум немска марка, когато му каже майстора "Пич, за нови дюзи си....".
  • #4
    анонимен ( преди 2 години )
    Затова не купувам нови коли- последната я взех доста нова на 160 000 км (ама не по горублянското километро-броене) и всичко е тип-топ, ако е щял да задира двигателя е щяло да стане вече
  • #3
    анонимен ( преди 2 години )
    Легендата гласи да се влиза в лютеницата ако не е загрял мотора
  • #2
    анонимен ( преди 2 години )
    Пържено олио? За пържени картофки за вурстчетата на ФауВе, може би?
  • #1
    Зв лалов ( преди 2 години )
    Какта е известно, лек десен крак и правилна поддръжка са необходими само на разни пежа, фиати, тойоти и други недоразумения.Премиум автомобилите като голф и още от две други пак там марки карат и на отработено олио и пак са връо.
fallback
Последни