При съвременните мотори те са несравнимо по-голяма опасност, отколкото бяха преди 15 години
Животът постоянно ускорява темпо в последните десетилетия - включително и при двигателите с вътрешно горене. Навремето цилиндрите и буталата бяха едни от най-издръжливите компоненти - често се случваше автомобилът да ръждяса и да се разпадне, преди двигателят да откаже.
При старите агрегати с хода на времето стените на цилиндрите се оглаждаха и ставаха огледални, полите на буталата постепенно губеха слоеве метал и изтъняваха, а в горната част на цилиндъра бавно се образуваше "стъпалце" в зоната, където спира горният компресионен пръстен. Всичко това бе постепенен, доста бавен процес.
Съвременните двигатели обаче често приключват живота си по друг начин: при тях се образуват надирания. Това е доста по-бърза смърт. Нека видим какво я причинява, и пет добри съвета от експертите на ZR как да я избегнете.
Надиранията: причини и 5 начина да ги избегнем (ГАЛЕРИЯ):
Още по темата:
-
Вредно ли е наистина да се кара на ниски, и при какви обороти колата е най-икономична?
-
Разликата в новите ремъци може да е от земята до небето в зависимост от производителя, показват тестове
-
Мнозина го смятат за второстепенен компонент. Но в градове като София той изисква особено внимание