fallback

Toyota: Не сме против електричеството, но трябват и алтернативи!

Японският производител разясни стратегията си, в която клиентът решава всичко

Ако има автомобилен производител, който преди оставалите да се е насочил към електрификация на гамата си, това е Toyota. Японската компания стори това още през миналия век, когато повярва в потенциала на хибрида и предложи на пазара Prius.

Голяма част от успеха на марката се дължи именно на смесеното задвижване, но наскоро Toyota представи и първия си електрически модел bZ4X, който е изграден на платформата e-TNGA. Тя ще бъде използвана за бъдещите модели с нулеви вредни емисии. Колко на брой ще бъдат те и кога ще се появят, разкрива Лиза Матерацо, вицепрезидент по маркетинга на компанията.

„Топката е в полето на клиентите, тъй като те са истинските шефове на компанията. Те са тези, които взимат окончателното решение и ще трябва да определят, която технология отговаря на най-добре на нуждите им“, обясни Матерацо.

В Toyota имат и достатъчно алтернативи, които са в допълнение на предлаганите към момента различни варианти на електрификация. Сред тях е водородният Mirai, към който скоро ще се присъедини и още един подобен модел. Той ще се задвижва от двигател с вътрешното горене, който обаче изгаря водород, не бензин.

„Със сигурност не сме против електричеството. Дори в момента разработваме по-мощна батерия, която ще увеличи пробега на електромобилите ни. Но за да се придвижим към електрическо бъдеще е необходимо всички части от пъзела да отидат на мястото си - усилията на производителите, на правителствата, на дилърите, на доставчиците на части и оборудване, както и на клиентите“, каза на свой ред президентът на американското представителство на Toyota – Боб Картър.

Идеята на Toyota е да предостави възможно най-голям набор електрифицирани автомобили от различните видове. Техният брой до 2025 година трябва да достигне 70, като 15 ще бъдат изцяло на ток.

Снимка: Toyota

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    Тойота: - Ние не сме против електричеството а сме против електрическите коли.
  • #22
    Jm ( преди 3 години )
    Всъщност Тойота с Приус от миналия век изобщо не са се насочвали към електрификация. Идеята на тойотския хибрид беше съвсем друга. Имате ДВГ, който работи по цикъла на Аткинсън - само на едни обороти и във възможно най-икономичния режим, а батерията служи като буфер - поема неравномерните натоварвания и събира рекуперираната енергия. Приус дори не можеше да се зарежда от контакта, каква електрификация?
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    да питам някой от тук четящите чукча да е чувал за електромагнитно излъчване за един приател питам
  • #20
    до 21 ( преди 3 години )
    100 кВтч ега ги източиш за един ден градско. Ако искам ще ги зареждам с колелото на хамстера. Ако искам ще бутам по 18 кВтч на ден от слънце и ще минавам с тях дневните нужди. Аз не съм таксущиджия, нито доставчик на пици. Ти дядовото си тоя дето едно и също му знае балалайката и ако ти сложим едно динамо на устата ще зареждаш не по 100, а по 120 кВтч на ден
  • #19
    до 15 ( преди 3 години )
    Какво е това "водородна батерия"? Кой викаш бил ***? Кой бил обратен и кой заема наведен поза "партер" на бензинколонката редовно? Чай че нещо се обърках тотално! Гняви кебапчета, карай дизел и не давай акъл, където те няма, бро
  • #18
    TSLA ( преди 3 години )
    Ей, доживях да видя повече от едно образовано мнение на повече от един грамотен гражданин на едно място. Само така! Мачкайте простотията и невежеството! Истината има едно фундаментално свойство - винаги съществува!
  • #17
    И.а. ( преди 3 години )
    Не виждам как може да се мине само на ток без Атомни централи. Със зелена енергия може само на приказки.
  • #16
    Гост ( преди 3 години )
    Само наглостта ти надминава мал0умието ти! Хората са написали, че в електролита на литиево-йонната батерия има соли, като LiPF6 (Литиев хексафлуорфосфат) или LiBF4 (по-рядко) в сух разтворител (напр. етилен-карбонат, диметил-карбонат и др.),полимер от Поли (винилиден флуорид) (PVDF) или Поли (винилиден флуорид-ко-хексафлуоропропен) (PVDF-HFP), ама то рупа ли рупа. ЕМП било безопасно - що не ходиш да опънеш палатка под далекопровод или в трафопост? Уникално мал0умен си!!!
  • #15
    Гост ( преди 3 години )
    Извинявай, сигурно не си учил в средното, че електродвигателя работи чрез електромагнитно поле (ЕМП). Сигурно не си и чувал, че в електролита на литиево-йонната батерия има високо съдържание на флуор? Работил съм за Лукойл - хахахаха. Колко си нелепичък само - хахахаха
  • #14
    Гост ( преди 3 години )
    Рециклира се само глупостта ти, спамер лъжлив! Я дай да видим кой и къде рециклира лития и флуора от литиево-йонната батерия. Оп, забравих, че ти си скаран с конкретиката и повтаряш като папагал само средно, средно, средно, средно - пелтек.
fallback
Последни