fallback

За какво още помага спирането с помощта на двигателя?

Този метод е полезен не само за намаляване на скоростта, но решава и други проблеми

Спирането с помощта на двигателя е разпространено сред шофьорите, като ефективността му е доказано отдавна. То се използва, за да не бъде натоварвана спирачната система, ако тя, по някаква причина, откаже. Има обаче и още няколко полезни хитрости, които този метод позволява да бъдат реализирани.

По време на курсовете много от младите шофьори научават как да спират с двигателя по време на движение, но заради липсата на опит често се боят да използват този подход. Те правят и други грешки, като движение по инерция на неутрална предавка, мислейки си, че по този начин пестят гориво.

Първо, това не е никак безопасно, тъй като понякога ситуацията на пътя се променя мигновено и включването на скорост отнема драгоценна секунда. И през това време изключеният от скорост автомобил вече е напуснал безопасната си траектория.

Второ – движението на неутрална скорост не икономисва чак толкова гориво, колкото някой си мисли. Работата е там, че при подобно положение на скоростната кутия, двигателят продължава да си работи и да харчи бензин.

Ако обаче, движейки се на скорост, педалът на газта бъде отпуснат, без да се изключва предавката, подаването на гориво спира и моторът действително работи на по-ниски обороти. Икономията на гориво е по-малка, но я има. Освен това, автомобилът е готов за непредвидени ситуации – шофьорът дава газ, ако се наложи, горивото попада в цилиндрите и може да бъде извършена нужната маневра, за да се избегне опасна ситуация.

Спирането с помощта на двигателя помага и за охлаждането на силовия агрегат, ако в системата, отговаряща за това, е възникнал някакъв проблем. При движение в сериозно задръстване се случва шофьорът да се измъкне, но да види, че стрелката на температурата влиза в червената зона. Първата мисъл на водача е са спре и да разбере какъв е проблемът, но това може и да не се прави.

В подобни случаи е по-добре да се ускори, а след това, без да се изключва предавката, да се махне крака от педала на газта (разбира се, ако пътя е свободен). Подаването на гориво в горивната камера се прекратява, а притокът на въздух изстудява пространството под капака, радиатора и самия двигател. В същото време охлаждащата течност продължава да циркулира в системата, тъй като трансмисията все още е свързана с двигателя. Следователно, коляновият вал, ремъците, генераторът и помпата, отговаряща за работата на охлаждащата система, продължават да работят.

fallback
  • #17
    Мами мами ( преди 3 години )
    Дават *** на талавизора
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз съм против това нещо. Има си система за спиране. Нека тя да си поеме стреса.
  • #15
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    До Django А пък да счупиш двигателя по този начин...трябва да си със "специални" способности или нужди.
  • #14
    Батко ( преди 3 години )
    До 12. Това , че си се писал ,монтьор ,, не те прави шофьор. Преди години шофьорлъка беше ЗАНАЯТ.
  • #13
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    Не бива да се прави от некадърници - ще изпилят съединителя, защото не знаят, че се изравняват оборотите преди това, ще потрошат скоростите, защото сръчността им няма да им каже на коя предавка да свалят. Абе има си рискове за меките китки. Спирането с двигателя освен накладките, пази и от завъртане. ШофьорКите като натиснат по нанадолнище в завой спирачката и после викат пътна помощ да ги вади от канафката.
  • #12
    Монтьора ( преди 3 години )
    Недай си боже да си купя кола от такива карачи спирали с двигателя на лек автомобил...
  • #11
    Django ( преди 3 години )
    И аз така, смених един двигател, но дисковете и накладките са ми нови
  • #10
    Banan ( преди 3 години )
    За тези които са си купили книжките, първото което те учи инструкторът когато започнеш глокса по шофиране е как да потеглиш, после как да спреш правилно. Ако не ме лъже паметта, спиране с помоща на двигателя, докато оборотите не паднат до около 1000 е правилно и препоръчително. Спирачната система ако е в изправност винаги може да надвие двигателя, така че ако се наложи би го спряла. Не отричам че и аз понякога не използвам този метод на спиране в градското задръстване.
  • #9
    Батко ( преди 3 години )
    Даже и за екологията помага . Когато си на скорост и оборотите са над 1000 ,без газ дюзите не впръскват. От ауспуха излиза САМО въздух
  • #8
    Смешно ( преди 3 години )
    .........
fallback
Последни