fallback

10 неща, в които старите Жигули бяха по-добри от днешните коли

Прогресът направи автомобилите ни несравнимо по-безопасни, комфортни и бързи. Но донесе и минуси

Често си спомняме с носталгия за колите от доброто старо време. Истината е, че съвременните автомобили ги превъзхождат в безброй отношения: комфорт, безопасност, динамика. Ако някой твърди обратното, вероятно е пропуснал да си изпие хапчетата. Но все пак има и някои отделни точки, по които старите коли имат несъмнено предимство, както подчертават колегите от авторитетното руско списание "За Рульом". Тяхното сравнение е между модерните автомобили и класическата Жигули (ВАЗ-2101) - в края на краищата тя беше най-доброто, достъпно отсам Желязната завеса. Но всъщност повечето аргументи са валидни за почти всяка кола от 70-те и 80-те години - източна или западна.

10 предимства на старите коли пред новите (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #64
    Бат Стеф ( преди 4 месеца )
    Има Жигили, за сметка н Фиат Пирин в Ловеч. Ял съм попарата на Жигули, всичко съм сменял. Имам поне 2 стартера и една много добра гума с джанта. Символична цена, теглич също имам як.
  • #63
    Христо ( преди 1 година )
    ВАЗ 2102 от 1974 г. Първите седем години карах с Пазарджишки акумулатор. Накрая две зими при студено време палех с манивелата! При добра центровка и правилно боравене със смукача, палеше на второто завъртане до минус 10 градуса!
  • #62
    Морски пясък ( преди 1 година )
    А на Трабанта основен ремонт и на пътя ставаше.
  • #61
    анонимен ( преди 1 година )
    Имахме Москвич. На всяко пътуване се чупеше нещо! Въпреки профилактиката преди всяко пътуване. Омасляваха се накладките. преливаше карбуратора. прегряваше.....Накрая счупи се червяка на кормилното управление повреме на движение! Отврат!!
  • #60
    Дали ( преди 1 година )
    Дали всичко написано е предимства на Жигулите? Тази кола е ФИАТ, т.е. "достойнствата й" не са дело на ВАЗ. Почти всички коли от онова време, а и по-късно, имаха такива неща - ръчната спирачка беше навсякъде допреди 5-6 години и още я има, истинската резервна гума си беше в масова употреба докъм 2010г., Манивелата - колко пъти сте палили на манивела и ако се стигне дотам дали спасява? Нискооктановият бензин- статия за Жигула, коментирате москвич. А дали е предимство? Абе, руска преводна статия
  • #59
    Пройчо пройчев ( преди 1 година )
    Отдалечаването от природата прогресивно ни прави ***
  • #58
    Spyder ( преди 1 година )
    Двигателите се скапваха до 100000 км. Тогава дори някои прескачаха първи ремонт, и направо на втори бяха вече.Бензинът трябваше да е оловенГумите бяха без значение, стига да са от корекома обаче
  • #57
    Предвиждащия ( преди 1 година )
    И какъв е изводът? Правят ни тотално зависими на технологиите, да не говорим, че безопасността на новите коли е един тотален мит, защото с тези високи скокорсти, повечето удари са фатални, а и най-вече младите нямат усета за скорост, която даваха старите автомобили! Всяко гениално нещо е просто и изчистено, и трябва да е в полза на хората, а не на демоните от ДД!
  • #56
    Москвичар ( преди 1 година )
    За Москвич-1500Д (412) опрях до сервиз чак когато свалих съединителя ( към 80х.км.) и новите дискове не можах да ги сглобя в канала на гаража в къщи.
  • #55
    Иван ( преди 1 година )
    Като чета коментарите виждам, че всеки е тълкувал статията според неговите виждания за живота! Според мен няма спор, че руските/съветските коли бяха пълен *** и танкове в градски условия. Истината за старите коли, вкл. и руските, че бяха лесни за подръжка, и трудно се чупеха особено западните. От гл. т. на сигурност - всички коли от миналото бяха опасни, с някои изключения и не съвсем. Така, че е глупаво да се правят времеви сравнения, а само можем да кажем, че съжаляваме, че не сме млади!
fallback
Последни