fallback

Най-после - Rimac показа серийната си хиперкола

Електрическият снаряд с 1914 к.с. ще носи името Nevera

Хърватската компания Rimac Automobili представи дългоочаквания си сериен електрически хиперавтомобил. Машината носи името Nevera, като е кръстена на мощен средиземноморски ураган и предлага уникални характеристики и футуристични решения.

Наследник на знаменитата концепция C_Two, Rimac Nevera се задвижва от 4 електромотора, които доставят максимална мощност от 1914 конски сили и въртящ момент от 2360 Нм, като логично болидът се сдобива и с интелигентна система за задвижване на четирите колела. Системата позволява ускорение от 0 до 96 км/ч (0 - 60 мили) за едва 1,85 секунди, ускорение до 161 км/ч (100 мили) за 9,3 секунди и максимална скорост от 412 км/ч.

Nevera е оборудвана с пакет батерии с капацитет 120 kWh, които позволяват пробег с едно зареждане до 550 км според цикъла WLTP. Акумулаторите могат да се зареждат на бърза станция с мощност от 500 kW, като в този случай "пълненето" от 0 до 80% ще отнема едва 19 минути. В допълнение, масивната спирачна система Brembo с 390-милиметрови карбон-керамични дискове, е стикована с иновативна система за регенеративна енергия, която позволява максимално зареждане при спиране или движение по инерция.

От Rimac са използвали батерията като част от структурата на хиперавтомобила, като според тях пакетът клетки добавя 37% повече стабилност и здравина към карбоновия монокок на Nevera. Както и при повечето останали електромобили, батериите са разположени ниско долу в автомобила, между двата моста, като спомагат за разпределение на теглото в съотношение 48:52 между предната и задната част на машината за по-добро и балансирано управление.

В помощ на управлението идва и системата All-Wheel Torque Vectoring 2, която подпомага сцеплението и задвижването. Системата върши работата на конвенционалните асистенти за контрол, като направлява нужната тяга изпращана към всяко едно колело индивидуално. Налице са 7 предефинирни задвижващи режима: Sport, Drift, Comfort, Range, Track и два индивидуални.

При режима Sport, ускорението, кормилното управление и спирачките имат по-рязък отговор. като се променят и настройките на окачването. Дрифт режимът пък доставя повече тяга към задните колела, за да увеличи презавиването и помага колата да се пързаля контролирано по пистата. Режим Range настройва задвижващата техника по такъв начин, че да се достигне максималният пробег от 550 км, а Track "настройва Revera така, че да може водачът да усети пълния потенциал на автомобила".

Индивидуалните (Custom) режими, позволяват на собствениците да настроят голям набор от характеристики според желанието си и да ги запазят. В зависимост от избрания режим на задвижване, се променят и аеродинамичните настройки, като за целта се грижат няколко подвижни елемента - дифузьор, отвори под купето, задно крило и т.н.

От Rimac се гордеят със системата Artificial Intelligence Driver Coach (съветник на водача с изкуствен интелект), който помага на собствениците да развията уменията си  за шофиране на писта. Nevera е оборудвана с 12 ултразвукови сензора, 12 камери, 6 радара и операционна система NVIDIA Pegasus, която управлява цялата техника. Така, автомобилът може самостоятелно да анализира траекторията на движение, спирането и ускорението, както и работата с волана, като ще предлага аудио и визуални съвети за подобряване на шофирането. Функцията, обаче, ще е налична в началото на следващата година.

И докато външният дизайн е добре познат на публиката от C_Two, то вече са ясни и подробностите за салона на серийния модел. В купето ще има място за двама души, като дизайнът е минималистичен, а материалите са качествени и предразполагат към комфортно пътуване. Три тъчскрийн екрана ще предоставят различен вид информация и ще контролират повечето функции, докато за някои от последните ще са налични и физически бутони.

Rimac Nevera ще излезе в лимитирана серия от 150 автомобила, цената на всеки от които ще започва от 2 милиона евро. Машината ще се произвежда в Хърватия, като всеки готов екземпляр ще бъде тестван лично от създателя на компанията Мате Римац, който ще положи и подписа си върху болида, преди да бъде предаден към клиента.

Повече снимки на Rimac Nevera вижте в галерията:

fallback
  • #11
    Jojo ( преди 3 години )
    Гледах проекта на Алфа за ГТР с 2000 коня ,има го в ютюб ,1/4 миля -7.7 сек,а този римак ги взема за над 8.5 сек
  • #10
    RIMAC NEVERA ( преди 3 години )
    01.06.2021: автомобилният свят достигна the point of no return - повратната точка, от която няма връщане.
  • #9
    #6 ( преди 3 години )
    Отговарям ти правилно: "Ако имаше къде да зареждаш ..." - да ама ако-то мирише и цапа гащите!
  • #8
    AAV ( преди 3 години )
    Никой няма да зарежда във/пред блока с 500kW. Едни испански журналисти след седмица тестове в реални условия го казаха най-добре - мощни (над 100кW) зарядни трябва да има предимно по магистрали и главни пътища. Спираш, допълваш малко докато правиш пиш и кафе пауза и продължаваш. Много по-важно е в градовете да има макар и по-слаби, но ГОЛЯМ БРОЙ зарядни. Ако има много хиляди зарядни по 3-7кW, ще е достатъчно хората да си зареждат колите през нощта и да си ги ползват спокойно през деня.
  • #7
    Абе ( преди 3 години )
    Кола за двама човека и... един куфар !
  • #6
    Гост ( преди 3 години )
    #6, поредния ник с поредната лъжа. Само в малка България има 3 млн. МПС. Ако масово сме на миксери и преди празник се закачат едновременно само 0,3% (10 000 коли), дори да не са на 500, а на 100 kW, откъде ще вземеш 10 ТW мощност, умньо? Аман от лудостта ти.
  • #5
    До 3 ( преди 3 години )
    Безмислен драг ,1900 коня vs 1000 ,какво искат да покажат не знам ,въпреки това Ферарито се представи много добре .По равностойно би било Римака да го сложат до някой гтр с 2000 коня ,тогава щеше да е интересно на аудиторията
  • #4
    Гост ( преди 3 години )
    Г-н Долен, не ми обяснявай врели-некипели. Да не би да трябва да се съобразяваме кой кога ще зарежда? Изтърка се думата опорки, а дори не знаеш що е то пикова мощност.
  • #3
    Гост ( преди 3 години )
    Зареждала се до 80% "само" за 19 минути на 500 kW бърза зарядна станция - хахаха. А и тези 500 kW само за един миксер се равнява на потреблението на един блок, ама иначе сме много еко.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    CarWow естествено са го опънали със SF90 и Ферарито понякога успява да дръпне на старта, но после диша прахта. Токът си в ток. В крайна сметка след колко старта Rimac-а ще трябва да го заредиш е друг въпрос.
fallback
Последни