fallback

Tesla ще плаща на излъгани клиенти

Норвежци осъдиха компанията на Мъск заради пробега на колите им

Продажбите на Tesla в Норвегия - държавата с най-много електромобили на глава от населението, през 2020 година паднаха с 53,5% в сравнение с 2019-а. През изминалия април компанията е продала едва 5 коли, което е сред с цели 93,2% спрямо април 2020 година. Оказва се, че норвежците имат сериозни претенции към качеството на Tesla, а на пазара се появи и сериозен конкурент - Volkswagen ID.4, който се утвърди като лидер през април.

Основната причина за огромния спад беше разкрита от норвежкия вестник Nettavisen, който съобщи, че група от над 30 собственици на Tesla Model S, закупени през периода 2013 - 2015 година, се спечелили дело в съда заради влошени характеристики на колите им. Обновяването на програмното оборудване през 2019 година е довело до намаляване на пробега с около 10% и до съществено увеличение на времето за зареждане от терминалите Supercharger (не се споменава с колко).

Проблемът е открит не само в Норвегия, но и в други държави, сред които е и САЩ. В отговор на запитването на няколко медии от Tesla са отговорили, че промените в в програмното оборудване са направени "за да защитят акумулатора на електромобили и да увеличат негови ресурс".

Норвежците обаче не са доволни от факта, че Tesla намалява пробега на електромобилите им, без да ги уведоми и дадоха компанията под съд. Той на свой ред изпрати запитване на американския производител, който така и не отговори. В крайна сметка, съдът реши, че Tesla трябва да изплати по 136 000 крони (13 000 евро) на всеки собственик за електромобил, чиито характеристики са влошени след обновяването.

Tesla може да обжалва решението до 17 юни, но не е ясно дали ще го направи, още повече че компанията до момента изобщо не е коментирала случващото се. А нейният изпълнителен директор Илон Мъск обяви, че Tesla повече няма да се занимава с връзки с обществеността.

В Норвегия има около 10 000 електромобила на американската марка, които са засегнати от появилия се проблем. Това означава, че ако техните собственици се обърнат към съда, то компанията ще трябва да плати около 130 млн. евро. Сумата ще скочи десетократно, ако подобни искове бъдат подадени и в САЩ. Такова нещо вече се случва в Дания, където 75 местни собственици на коли на Tesla заведоха дело срещу компанията по същата причина, но засега решение на съда още няма.

Снимка: Tesla

fallback
  • #15
    джъст -А- мен=BMG! ( преди 3 години )
    шъ има да чекат горките верващи си норвежки псевдо-викинги, тъй че... майната им, сиреч ДГД, както самият итс-ъ-МЪСТ го е казал,тъй че шъ има да се надат на МихалЙОК
  • #14
    Мъск ( преди 3 години )
    Оня, американския Домусчиев, дали го боли дедовия за некви пари за фъстъци дето са го осъдили...
  • #13
    Викинг ( преди 3 години )
    В селото, в което живея, в Норвегия, при 2000 човека население, преди 3 г. имаше 80 бр. " Тесла". Сега са над 400, а записването е за година напред.
  • #12
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Гочетата от маалата, разбрахте ли, балонът спада...
  • #11
    Блаблабла ( преди 3 години )
    Имате грешка в информацията! Засегнати са 30 човека, а не 10 хиляди! Ако искате да ви изпратя линк, но не вкарвайте хората в грешни данни!
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    до 11: Хубаво си го описал, но си дал грешен пример с VW. Те имат отлична ефективност, макар и да изостсват леко от Тесла. Все пак са пред всички останали производители и наравно с Хюндай/Киа.
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    ID 4 конглокент на Тесла хахаха. В Ел колите Фолксваген са по назад от много китайски фирми. Ама в Европа още има хора които си мислят че като са отдавна в бизнеса с коли са качествени. Да ама не. Точно в Ел колите са много зле
  • #8
    Аре стига ( преди 3 години )
    Стига сте писали глупости! В Норвегия Тесла Модел 3 е най-продавания електромобил! Април били продадени само 5? Ами не разбрахте ли, че се карат с кораби? Вижте колко са регистрираните март? Над 2500 бройки! А и не сте запознати, че ИД4 също дава доста проблеми! Има бъгове в електрониката! Хората са доволни от Модел 3, проблемите са най-малко от всички ел. коли! Проблемите бяха при Модел С и Х!
  • #7
    Гочето с голфа ( преди 3 години )
    @cartmanЩе се спра само на една от многото "ненужни изгъзици" - постоянната свързаност и телеметрията.След 10-15 години като се озове на горубляне един такъв автомобил - и чичо Гошо ти го обяви за неудрян и на 150 000 км каран от една баба до Лидъл-а, след плащане на дребна такса към Тесла ще научиш реалните километри, с колко километра и къде е бил сблъсъка. както и точните повреди настъпили от него.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Тези батерийни модули си бяха проблемни и Тесла ги подменяше гаранционно. В следващите версии изчистиха пробема. Явно, обаче, за да си намалят разходите по подмяната, в даден момент са наложили софтуерно ограничение. Шом трябва, ще плащат.
fallback
Последни