fallback

Този рядък Mercedes 190Е e много изгодна сделка - засега

Създаден като конкурент на BMW M3, 2.5-16 Evolution е произведен в едва 502 екземпляра

Светът се е побъркал по BMW M3 E30 от 80-те години и цените му вече уверено надхвърлят 100 000 евро. Но колекционерската лудост все още не е ударила толкова тежко друга германска икона от 80-те - малко по-мощна и осезаемо по-рядка от "бавареца". Става дума за Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evolution. Един отлично запазен екземпляр се продава в момента на търг от Bring A Trailer и два дни преди края на наддаването цената е само 31 000 долара (25 400 eвро). Колата се продава от холандски дилър на класики.               Този най-мощен вариант на 190Е e разработен първоначално за участие в световния рали шампионат, като за целта Mercedes поръчва на Cosworth да доработи познатия 2.3-литров М102 двигател. Английските спецове преработват основно цилиндровата глава, добавят втори разпределителен вал и по 4 клапана на цилиндър. Междувременно обаче появята на турбомотори и на 4х4 задвижване правят колата неконкурентна в ралитата и вместо това Mercedes я пренасочва към германския шампионат за туристически автомобили - DTM. За да бъде хомологизирана, трябва да се пусне в продажба и "цивилна" версия. Първият 190Е Cosworth има 183 конски сили и успява да бие 12 различни рекорда за издръжливост, като в тестовете на "Нардо" постига средна скорост от 247.94 км/ч по време на дистанцията от 50 000 км.              През 1988 се появява и Еvo версията, вече с увеличен до 2.5 литра работен обем, и с максимална мощност от 204 коня във варианта без катализатор. Двигателят се развърта до 7200 оборота в минута, и предава мощността към задните колела чрез 5-степенна ръчна трансмисия и диференциал с ограничено приплъзване. Любопитно е, че инженерите монтират тук т. нар. трансмисия тип "кучешки крак", при която първа предавка е назад и наляво, а напред и наляво е задната - извор на много майтапи в един епизод на Top Gear с участието на този автомобил.               Колата е със самоизравняващо се окачване и специален лост за смъкването й при каране на писта. Продаваната в момента бройка е с френска регистрация, с пълна сервизна история, и е само на 69 658 километра. Има 16-цолови оригинанти джанти, спортни седалки с тартан тапицерия, и CD аудиосистема Alpine. Окачването наскоро е било изцяло ремонтирано. Ако се съди по снимките, автомобилът е в много добро състояние за 32-годишната си възраст. Пропуснахме само да споменем, че 190Е Еvo е изключително рядък: произведени са едва 502 автомобила.            Още снимки на 190E 2.5-16 Evo вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

fallback
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Вече мина 60 000. Не трябваше да я пишете тая статия :D
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Много обичам малки кученца ;)
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Тая стара кофа желязо изглежда че не я искат много хора като се има в предвид цената. Колкото и да са я излъскали, старото си е старо.
  • #2
    до 1 ( преди 3 години )
    Ти с реното няма да се чудиш :D най-много да се чудиш какво беше това, дето те изпревари с двеста
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Винаги съм искал да изживея мутренските купнежи на дядо си! Как да не я взема!!!
fallback
Последни